اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار تولمات:

پناهگاه پرنده‌نگری تالاب «سلکه» صومعه‌سرا ساخته شد

خبرگزاری فارس: بخشدار تولمات صومعه‌سرا گفت: پناهگاه پرنده‌نگری منطقه حیات‌وحش تالاب «سلکه » صومعه‌سرا به منظور بازدید مسافران از کوچ پرندگان زمستان‌گذر تالابی ساخته شد.

پناهگاه پرنده‌نگری تالاب «سلکه» صومعه‌سرا ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حکمت توفیقی عصر امروز در جریان بازدید از اماکن گردشگرپذیر بخش تولمات این شهرستان، اظهار کرد: تولمات صومعه‌سرا به دلیل قرار گرفتن در حاشیه تالاب یکی از بخش‌های مستعد در امر گردشگری است.

وی بخش تولمات صومعه‌سرا را دارای 189 کیلومتر مربع وسعت و شامل 35 روستا و دو دهستان عنوان کرد و گفت: طبق سرشماری سال 85 بیش از 8 هزار نفر در بخش تولمات این شهرستان ساکن هستند.

بخشدار تولمات صومعه‌سرا با اشاره به روستاهای توریستی حاشیه تالاب این شهرستان متذکر شد: هندخاله، خومه سر، نرگستان، سیاه‌درویشان، باقلاکش و سیاه‌کیشه از جمله این روستاهای زیبا در حاشیه تالاب صومعه‌سرا محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه روستاهای باقلاکش و سیاه درویشان در سفر نخست هیئت دولت به گیلان جزو روستاهای هدف گردشگری در صومعه‌سرا و گیلان نامگذاری شده‌اند، خاطرنشان کرد: از بین این دو روستای هدف گردشگری، سیاه‌درویشان مهم‌ترین و زیباترین منطقه گردشگری و توریستی در صومعه‌سرا است.

توفیقی از وجود دو اسکله قایقرانی و یک واحد اسکان با پنج سوئیت برای مسافران حوزه تالابی صومعه‌سرا با همکاری بخش خصوصی در منطقه سیاه‌درویشان خبر داد و تصریح کرد: لاله‌های تالابی جذاب‌ترین بخش توریستی سیاه‌درویشان برای مسافران بازدیدکننده است.

به گفته وی، ماهی‌گیری با قلاب برای مسافران و حتی افراد بومی در چارچوب حوزه قانونی نیز در تالاب سیاه‌درویشان انجام می‌شود.

بخشدار تولمات صومعه‌سرا با اشاره به افزایش و ارتقای حوزه‌های گردشگرپذیر برای روستای سیاه‌درویشان اذعان کرد: ایجاد راه‌های ارتباطی بهتر و مناسب و یا دو بانده کردن راه‌های منتهی به سیاه‌درویشان و اجرای طرح‌های داخلی مانند ساخت آلاچیق، اسکله‌های قایقرانی، مسافرکاشانه و ساخت میدان سیاه‌درویشان از جمله موارد مهم در جذب گردشگر و استقرار آنها در منطقه تالابی سیاه‌درویشان است.

وی، روستای باقلاکش را با وسعتی بالغ بر یک‌هزار هکتار تشکیل شده از دشت‌های وسیع و همجواری با تالاب را از دیگر روستاهای تالابی صومعه‌سرا عنوان کرد و یادآور شد: این منطقه تالابی با حضور بخش خصوصی در حال اجرای برنامه‌های عمرانی مناسب برای گردشگران است.

توفیقی با اشاره به منطقه گردشگری تالابی سلکه ابراز کرد: سلکه با 360 هکتار وسعت یکی از مناطق مهم برای کوچ پرندگان زمستان‌گذر است.

وی با بیان اینکه سلکه در فصل زمستان منطقه مناسب برای انواع پرندگان مهاجر است، افزود: پناهگاه پرنده‌نگری منطقه حیات‌وحش تالاب «سلکه » به منظور بازدید مسافران و گردشگران از کوچ پرندگان تالابی مهاجر به همراه راه‌های ارتباطی مناسب و آسفالته ساخته شده است.

بخشدار تولمات صومعه‌سرا به گل‌دهی لاله تالابی در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: لاله تالابی در دو مرحله آغاز به گل‌دهی می‌کند که هر لاله قادر به حفظ  گل خود تا 20 روز است.

وی، اوایل خرداد و اوایل مرداد را زمان‌های گل‌دهی گل لاله تالابی عنوان کرد.

توفیقی، پارک ساحلی تولم‌شهر را از دیگر مناطق دیدنی و گردشگری بخش تولمات صومعه‌سرا عنوان کرد و بیان داشت: هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری از این پارک و جاذبه‌های آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول