اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر زیستگاه‌های سازمان محیط زیست:

تالاب انزلی ابعاد بین‌المللی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب انزلی ابعاد بین‌المللی دارد و فراتر از استان است و باید در حد جهانی دیده شود.

تالاب انزلی ابعاد بین‌المللی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ناصر مقدسی پیش از ظهر امروز در کمیته مشترک مدیریت تالاب انزلی با اشاره به اهمیت تالاب انزلی اظهار کرد: تالاب انزلی تنها به مردم گیلان تعلق ندارد بلکه باید در سطح بین‌المللی و جهانی دیده شود.

وی افزود: در 16 ماه گذشته همکاری‌های خوبی برای اجرای پروژه مدیریت تالاب انزلی با سازمان محیط زیست صورت گرفته و به پاس این همکاری از استاندار گیلان، معاون عمران و مدیر کل محیط زیست استان قدردانی می‌کنیم.

این مسئول، تشکیل کمیته مذکور را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: تالاب انزلی امروزه متعلق به مردم شمال نیست و ابعاد بین‌المللی دارد و فراتر از استان است.

مقدسی، با تاکید بر اینکه تالاب انزلی متعلق به سازمان خاصی نیست، اضافه کرد: جوامع محلی و مردم در تصمیم‌سازی و بهره‌برداری معقول تالاب نقش دارند و تلاش‌های مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد باید بیشتر شود.

وی، توجه به سطح‌بندی تالاب انزلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ژاپن کشوری مطرح در تالاب است و بیش از 500 تالاب ثبت شده دارد.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه کمیته مدیریت تالاب انزلی تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام داده است، گفت: نخستین مذاکرات فنی که درباره موضوع تالاب کوشیرو ژاپن با تالاب انزلی صورت گرفت سازنده بود.

مسعود باقرزاده کریمی، ادامه داد: ما برخلاف کشورهای منطقه ابتدا تفاهمنامه را امضا و سپس اجرایی می‌کنیم اما در کشورهایی نظیر ژاپن این امر متفاوت است.

وی، با اشاره به اینکه تالاب، تمام هویت و وزن یک استان و شهر است، تصریح کرد: تالاب کوشیرو ژاپن مانند یک موزه طبیعی و تاریخی بوده و ورود قایق موتوری در این تالاب ممنوع است که مهم‌ترین نکته کلیدی محسوب می‌شود.

این مسئول، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین گامی که در گیلان در برنامه پنجم توسعه تکلیف شده، این است که پروژه مدیریت تالاب انزلی به مدت یک سال اجرا شده و این کمیته هرگز نباید تعطیل شود.

وی، تنوع در ترکیب کمیته را مهم دانست و ابراز کرد: از جوامع صنفی وابسته به تالاب باید در کمیته حضور داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول