اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد

احیای تالاب گاوخونی با تصفیه پساب فاضلاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از احیای تالاب گاوخونی با تصفیه پساب فاضلاب اصفهان خبر داد.

احیای تالاب گاوخونی با تصفیه پساب فاضلاب

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان در مورد احیای تالاب گاوخونی اظهار کرد: مشکلات زیست‌محیطی این تالاب با وضعیت موجود در حال افزایش است و به همین خاطر در جلسات مختلف در استانداری و نیز همایش ملی خشک‌سالی اخیر کارشناسان نظر به ضرورت احیای این تالاب را در نظر گرفتند.

وی افزود: تالاب گاوخونی یک تالاب با ثبت جهانی است اما به دلیل خشکی 10 ساله رودخانه زاینده‌رود اکنون به کانون گرد و غبار و شوره‌زار تبدیل شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: یکی از راهکارهای نجات تالاب گاوخونی انتقال پساب تصفیه شده به گاوخونی است.

وی ادامه داد: وجود پساب تصفیه شده در این تالاب موجب کشت گیاهان غیر مثمر برای احیای تالاب است که برای پیش‌گیری و کنترل از کویر و تأثیر در نم و رطوبت در خاک در نظر گرفته شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در منطقه شمال، جنوب و فولادشهر اصفهان گندزدایی آغاز شده است، افزود: با اعتباری که به این بخش اختصاص پیدا کرده است اداره‌کل منابع طبیعی و محیط زیست انتقال پساب را به دشت سجزی و نیز تالاب گاوخونی تقبل کرده‌اند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه افزایش گرد و خاک، پیشرفت کویر و پیشروی شن‌زارها از جمله مواردی است که محدوده تالاب گاوخونی اصفهان را تهدید می‌کند، ادامه داد: تاکنون 300 هزار هکتار بیابان‌زدایی دست کاشت برای جلوگیری کویر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا طرحی دیگر از جمله، طرح حفر چاه‌های عمیق برای احیای تالاب گاوخونی هم در نظر گرفته شده است که باید روی این طرح کار مطالعاتی انجام شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در این مورد از هر طرحی که برای احیای تالاب باشد استقبال و در صورت بررسی کارشناسی عملیاتی می‌کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول