اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرامه:

تالاب بین‌المللی کمجان به قطب گردشگری تبدیل شود

خبرگزاری فارس: فرماندار خرامه گفت: تالاب بین‌المللی کمجان مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است و باید به قطب گردشگری تبدیل شود.

تالاب بین‌المللی کمجان به قطب گردشگری تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرامه، داریوش دهقان اظهار داشت: چشم‌انداز زیبا و منحصر به فرد این تالاب می‌تواند مکان بسیار خوبی برای گردشگران علاقمند به این طبیعت دلنواز باشد.

وی گفت: برای تبدیل این تالاب به منطقه گردشگری نیازمند اطلاع‌رسانی، اصلاح کناره‌های آن و احداث کمپ‌های استراحت در این مکان هستیم.

فرماندار خرامه افزود: اداره‌های منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محیط زیست باید این منطقه را به قطب گردشگری مهمی تبدیل کنند.

دهقان با بیان اینکه تالاب کمجان توانایی‌های نهفته قابل توجهی را برای توسعه گردشگری داراست، اضافه کرد: یکی از عوامل موثر توسعه گردشگری برخورداری از تعداد و انواع جاذبه‌های گردشگری بوده که تالاب کمجان دارای این استعداد است. 

رئیس شورای اداری شهرستان خرامه تصریح کرد: نبود راه ارتباطی مناسب از دیگر مشکلات این مکان است که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

فرماندار خرامه با تشکر از تمام تلاشگران برای احیای تالاب کمجان، مردم مهمان‌نواز و طبیعت‌دوست بخش کربال و روستای کمجان گفت: از دوستداران طبیعت و گردشگران دعوت می‌کنیم که با حضور در شهرستان خرامه از این نعمت زیبای خدادادی بازدید کرده و لذت ببرند.

به گزارش فارس، تالاب بین‌المللی کمجان شهرستان خرامه در 40 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد و با مهاجرت پرندگان از مناطق سیبری این تالاب‌، چشم‌انداز زیبایی پیدا می‌کند.

این تالاب از جمله تالاب‌های مهم کشور است و در نخستین کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها در رامسر ثبت شده و به تأیید رسیده است.

این تالاب طی سالیان متمادی در مسیر کوچ پرندگان مهاجر قرار داشته و طبق نظر مجامع جهانی و زیست محیطی یک درصد از پرندگان خاورمیانه را در خود جای می‌داده است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول