اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

احداث تالاب بین‌المللی دوستی در مرز مشترک خراسان‌رضوی و ترکمنستان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی از احداث تالاب بین‌المللی دوستی در مرز مشترک ایران و کشور ترکمنستان خبر داد.

احداث تالاب بین‌المللی دوستی در مرز مشترک خراسان‌رضوی و ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، سعید حسین‌پور اظهار داشت: وجود بیش از 530 کیلومتر مرز مشترک میان استان و کشور ترکمنستان در کنار اشتراکات متعدد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی در ایجاد نگرش برای گسترش مراودات و همکاری‌ها بین دو طرف موثر بوده است.

وی با اشاره به موافقت هیئت دولت در اختصاص 20 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ادامه داد: 60 درصد از این مبلغ از طریق منابع ملی و بقیه از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: طبق جدول زمانی تهیه شده ایجاد این تالاب بین‌المللی باید از سال جاری آغاز و تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.

وی هم‌چنین با اشاره به پی‌گیری صورت گرفته برای ارتقای سطح کیفی آب در برخی شهرستان‌های خراسان‌رضوی گفت: این پی‌گیری‌ها سبب موافقت دولت با انجام طرح جامع مطالعاتی کاهش آلودگی آب در این شهرستان‌ها شده است.

حسین‌پور از اختصاص 2 میلیارد ریال برای انجام این طرح خبر داد و افزود: پنج شهرستان گناباد، سرخس، تربت‌جام، درگز و کاشمر مشمول مصوبه مذکور شده‌اند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم اتمام این طرح جامع تا پایان سال 92 خاطرنشان کرد: سهم استان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای تامین اعتبار آن به نسبت 40 به 60 تعیین شده است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول