اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

تالاب انزلی خواهر خوانده تالاب کوشیرو ژاپن می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمران استاندار گیلان گفت: مقدمات خواهرخواندگی تالاب انزلی و تالاب کوشیرو ژاپن فراهم شده و به صورت رابطه همکاری دنبال و به‌زودی تفاهمنامه آن امضا می‌شود.

تالاب انزلی خواهر خوانده تالاب کوشیرو ژاپن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده صبح امروز در کمیته مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: حضرت مهدی (عج) آخرین ذخیره الهی است که روزی با ظهورش جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

وی، با بیان اینکه تاریخ و دین اسلام به ما آموخت که طبیعت و حیات جانداران به عنوان حق حیات انسان‌ها مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تالاب انزلی یکی از هدایای خداوند به ما است که بتوانیم بیشتر از گذشته در راه نگه‌داری آن کوشا باشیم.

این مسئول، با بیان اینکه فعالیت کمیته مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی ادامه دارد، افزود: بیشتر از گذشته در مسیر فعالیت این کمیته قرار می‌گیریم.

وی، درباره خواهرخواندگی تالاب انزلی با تالاب کوشیروی ژاپن ابراز کرد: قرار است این خواهرخواندگی در قالب یک تفاهمنامه به امضای دو طرف برسد و انتظار می‌رود در این زمینه تسریع صورت گیرد.

اکبرزاده، با برشمردن ویژگی‌های تالاب انزلی، بیان کرد: با توجه به بافت سکونتگاه که از دیرباز در حاشیه تالاب انزلی شکل گرفته است، مردم روستای اطراف این تالاب حیات خود را بستگی به تالاب انزلی می‌دانند و در حفظ و نگه‌داری آن بسیار می‌کوشند و ما نیز باید با محوریت قرار دادن پروژه مدیریت تالاب نقش و تجارب خود را ارتقا دهیم.

وی، نقش فرمانداران حاشیه تالاب انزلی را مهم دانست و اذعان کرد: فرمانداران نماینده عالی دولت در اجرای فرامین ملی هستند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در اجرای پروژه مذکور ایفا کنند.

معاون عمران استاندار گیلان، ایران را خاستگاه کنوانسیون رامسر ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به نزدیکی تالاب انزلی به رامسر، این تالاب بهترین مکان امن برای انجام فعالیت‌های مورد نظر است.

وی، بر ضرورت همکاری مشترک طرف ژاپنی پیرامون تالاب انزلی و تسریع در اعلام خواهرخواندگی تالاب انزلی و تالاب کوشیرو تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود یک سند همکاری بین دو طرف امضا شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول