اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر:

مسابقات تالاب‌نوردی در خارج از محدوده میانکاله برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر با اشاره به اخباری مبنی بر برگزاری مسابقات تالاب نوردی در تالاب بین‌المللی میانکاله گفت: این مسابقات در محدوده‌ای خارج از منطقه حفاظت شده میانکاله برگزار شد.

مسابقات تالاب‌نوردی در خارج از محدوده میانکاله برگزار شد

زمان رضا احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بهشهر، درباره اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها که انجام دومین دوره مسابقات تالاب نوردی بهشهر را در تالاب بین‌المللی میانکاله اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: هیچ مجوزی از سوی سازمان محیط زیست و اداره تابعه در شهرستان برای انجام چنین مسابقه‌ای در تالاب میانکاله، صادر نشد.

وی افزود: برگزارکنندگان مسابقه ساحل به ساحل قصد داشتند حدود 100 نفر را با اتوبوس به داخل میانکاله بیاورند و چون مجوز سازمان محیط زیست را نداشتند، اجازه ورود به هیچ فردی داده نشد.

احمدی در ادامه گفت: از آنجا که برای برگزاری چنین مسابقه‌ای اطلاع‌رسانی زیادی شده بود، عوامل اجرایی به ناچار مسیر مسابقه را از 1.5 کیلومتر قبل از جاده شهرداری یا همان دریای چهار فصل به سمت تالاب انجام دادند که بخشی از آن آسفالته، بخشی نیزار و بخشی هم در آب بود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر همچنین درباره آمارهای متفاوتی که از شرکت‌کنندگان در مسابقه تالاب نوردی اعلام شد، اظهار داشت: براساس گزارش اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر و تصاویر مستند، 39 نفر در مسابقه شرکت کردند. یک نفر به‌علت خستگی از ادامه مسابقه انصراف داد و در نهایت 38 شرکت‌کننده خود را به خط پایان رساندند.

وی درباره اینکه نام محیط زیست به‌عنوان یکی از همکاران مسابقه تالاب‌نوردی روی بنرها و پارچه‌های تبلیغاتی نوشته شده بود، اظهار داشت: هیچ همکاری با اداره ورزش و جوانان در برگزاری این مسابقات نداشتیم و نوشتن نام محیط زیست بنا به درخواست اداره محیط زیست نبوده بلکه اداره ورزش و جوانان بنا به سلیقه خود آن را در کنار چند سازمان یا نهاد دیگر نوشته است که با این موضوع برخورد شد اما به‌دلیل آنکه بنرهای تبلیغاتی به تعداد زیاد چاپ و نصب شده بود با وجود اعتراض شدید محیط زیست، کاری صورت نگرفت.

به گزارش فارس، اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر، سال گذشته اصرار و پیگیری‌های زیادی را برای برگزاری مسابقه تالاب نوردی در میانکاله داشت و توانسته بود مجوز سازمان محیط زیست را بگیرد با این اوصاف تنها به شرکت‌کنندگان در مسابقه و داوران اجازه ورود به تالاب داده شده بود اما امسال سازمان محیط زیست چنین اجازه‌ای را به برگزارکنندگان و اداره محیط زیست شهرستان نداد.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول