اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران مطرح کرد

ورود مواد شیمیایی به رودخانه‌ها و تالاب‌های مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ورود پسماند‌های کشاورزی و واردات مواد آلی و شیمیایی به رودخانه‌ها و تالاب‌ها، برداشت بی‌رویه واریزه‌های کوهی از معادن و ... از مشکلات محیط زیستی مهم استان است.

ورود مواد شیمیایی به رودخانه‌ها و تالاب‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هرمز محمودی راد چهارشنبه شب در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی مازندران بیان کرد: 570 هزار و 698 هکتار در البرز شمالی تحت مدیریت محیط زیست است.

وی به تنوع اقلیم و گونه‌ها در مازندران اشاره و بیان کرد: از 168 گونه جانوری در کشور 63 گونه معادل 38 درصد و از 96 گونه دوزیست در کشور 20 گونه دوزیست در مازندران و از 504 پرنده در کشور 310 پرنده مازندران یافت می‌شود که نیمی از پرنده‌های کشور را داراست. 

محمودی راد یادآور شد: به ازای هر 10 هزار و 739 هکتار در مازندران یک محیط‌بان وجود دارد و بیشترین تراکم محیط‌بان در البرز است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: در طرح هجرت 3 سازندگی، 100 نفر در سواحل و در مناطق به محیط بان استفاده شد که فعالیت‌های خوبی انجام شد.

وی افزود: ورود پسماند‌های کشاورزی و واردات مواد آلی و شیمیایی به رودخانه‌ها و تالاب‌ها، برداشت بی‌رویه واریزه‌های کوهی از معادن، برداشت بی‌رویه شن و ماسه و عدم رعایت حریم کمی و کیفی رودخانه و ورود فاضلاب‌های مسکونی به رودخانه‌ها از مشکلات مهم استان است.

به گزارش فارس، مازندران 977 میلیمتر بارندگی را در سواحل مازندران دارد.

انتهای‌پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول