اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد

اجرای 3 طرح عملیاتی در تالاب انزلی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از اجرای سه طرح عملیاتی تالاب انزلی در آینده خبر داد و گفت: آموزش زیست‌محیطی تالاب، کتابچه پایش و اجرای طرح اکوسیستم تالاب انزلی در آینده تالاب انزلی اجرایی می‌شود.

اجرای 3 طرح عملیاتی در تالاب انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس صبح امروز در کمیته مشترک مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی گزارشی از روند اجرای پروژه مدیریت تالاب انزلی با همکاری جایکای ژاپن را ارائه داد و اظهار کرد: پروژه مدیریت تالاب انزلی در 16 ماه اخیر با تاکید بر بهره‌برداری خردمندانه از ظرفیت‌ها روی پنج محور فعالیت دارد.

وی، آموزش زیست‌محیطی، پایش تالاب، اکوتوریسم و ظرفیت‌های تالاب برای بهره‌برداری را از جمله محورهای پروژه مذکور عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش زیست‌محیطی برای تمام گروه‌های ذی‌نفع مانند مردم، جوامع بومی، دانش‌آموزان مقاطع مختلف و بهره‌برداران نظیر صیادان و آموزش برای تورگردانی است.

این مسئول، با بیان اینکه طرح عملیات زیست‌محیطی به تصویب رسیده و آغاز شده است، افزود: در این راستا یک کتابچه آشنایی دانش‌آموزان با تالاب انزلی به چاپ رسیده و فیلم آموزشی در پنج قسمت 15 دقیقه‌ای تهیه شده و تمام ابعاد تالاب به تصویر کشیده و با توجه به اینکه کشورمان روی کمربند جاذبه‌ها قرار دارد این فیلم جاذبه‌های زیادی را به نمایش گذاشته است.

وی، درباره شرایط فعلی حاشیه تالاب انزلی بیان کرد: تالاب انزلی یک مجموعه بزرگ و متشکل از مرداب‌های آب شیرین، نیزارهای گسترده و علفزارهایی واقع در زمین‌های پست جنوب دریای خزر است که به طور فصلی غرقابی می‌شوند.

عبدوس، از اجرای سه طرح عملیاتی تالاب انزلی در آینده خبر داد و گفت: آموزش زیست‌محیطی تالاب، کتابچه پایش و اجرای طرح اکوسیستم تالاب انزلی در آینده تالاب انزلی اجرایی می‌شود.

وی، با اشاره به زون‌بندی تالاب انزلی ابراز کرد: برای انجام فعالیت‌های تکمیلی حفظ و نگه‌داری و استفاده از منابع طبیعی، زون‌بندی تالاب انزلی برای تمام دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارجاع شده که سه اصل مهم شامل زون حفاظت شده مرکزی، زون ضربه‌گیر و زون فعالیت‌های انسانی و هسته مرکزی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، درباره مناطق ضربه‌گیر تالاب انزلی اذعان کرد: در منطقه ضربه‌گیر که محدوده تالاب را احاطه کرده است فعالیت‌ها به صورت مستقیم ماهیت اکولوژیک تالاب را تحت تاثیر قرار می‌دهند و به همین دلیل باید کنترل شوند.

وی، هدف استفاده پایدار از اراضی منطقه ضربه‌گیر تالاب را از طریق مدیریت اکوسیستم عنوان کرد و یادآور شد: این امر سازگار با حفظ و نگه‌داری از ماهیت اکولوژیک تالاب است یعنی اینکه هر گونه توسعه و فعالیت که تاثیر منفی بر تالاب دارد باید ممنوع شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول