اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شعب موسسه مهر کردستان:

موسسه مهر 8.3 درصد منابع بانکی کردستان را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل شعب موسسه مالی و اعتباری مهر استان کردستان گفت: در حال حاضر 8.3 درصد از منابع بانکی استان در اختیار موسسه مهر قرار دارد.

موسسه مهر 8.3 درصد منابع بانکی کردستان را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا عسگری در همایش مشتریان موسسه مالی و اعتباری مهر کردستان که دوشنبه‌‌شب در هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این موسسه در سال گذشته مبلغ 480 میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف صنعتی و سرمایه‌گذاری استان پرداخت کرده است.

به گفته مدیرکل شعب موسسه مهر استان کردستان، این موسسه در حال حاضر با داشتن 11 شعبه، 83 کارمند و 120 هزار سپرده‌گذار معادل حدود 10 درصد از جمعیت استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی ارائه خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: این موسسه در سال‌جاری نیز 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 52 هزار نفر از همشهریان در سطح استان پرداخت کرده است.

مدیرکل شعب موسسه مهر استان کردستان تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های این موسسه علاوه بر پرداخت تسهیلات خرد به خانواده‌ها، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی در استان است.

عسکری تصریح کرد: مجتمع پانتا آبیدر سنندج، دندانپزشکی آرا سنندج، دندانپزشکی معراج، پروژه نان صنعتی مریوان، سد چراغ ویس سقز و انتقال خط لوله گاز به استان اردبیل از جمله پروژه‌های عمرانی و اقتصادی است که موسسه مهر در آنها سرمایه‌گذاری یا تامین اعتبار کرده است.

وی سود این موسسه در سال گذشته در سطح استان را 18 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سهم 8.3 درصد از منابع بانکی استان در اختیار موسسه مهر است و این نشانه توانمندی این موسسه و اعتماد مردم به ویژه مشتریان ماست.

این مسئول اضافه کرد: میانگین سپرده این موسسه 155 میلیارد ریال و میانگین سپرده بانک‌های استان 72 میلیارد یعنی 90 درصد کمتر از موسسه مهر است.

عسکری از پرداخت 8 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به زندانیان جرائم غیرعمد توسط این موسسه مالی اعتباری در سطح استان خبر داد و گفت: با تخصیص این میزان اعتبار برای 237 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در این استان اشتغال ایجاد شده است.

وی تلاش در راستای تحقق و برقراری بانکداری اسلامی را از دیگر اهداف و اولویت‌های این موسسه در سطح استان و کشور عنوان کرد و گفت: این موسسه بیش از یک دهه است در حوزه پیاده‌سازی بانکداری بدون ربا تلاش می‌کند.

به گفته این مسئول، موسسه مهر برای اولین بار در کشور توانسته با تاسیس کمیته فقهی بانکداری اسلامی و گنجاندن ساختار سازمانی اداره بانکداری اسلامی در چارت سازمانی موسسه، بخشی از الزامات الگوی عملی بانکداری بدون ربا را اجرا نماید.

مدیرکل شعب موسسه مهر استان کردستان، در پایان با بیان اینکه ایران اسلامی تنها کشوری است که به بحث بانکداری اسلامی توجه خاصی دارد، متذکر شد: موسسه مهر با سرمایه‌گذاری سپرده‌های مشتریان به عنوان شرکای موسسه در پروژه‌های قابل توجیه در این مسیر با جدیت هرچه تمام‌تر حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول