اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

خالی کردن حساب بانکی شیوه جدید کلاهبرداران است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان گفت: خالی کردن حساب بانکی به صورت کارت به کارت شیوه جدید و پلید کلاهبرداران است.

خالی کردن حساب بانکی شیوه جدید کلاهبرداران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمد خانی ظهر امروز در جلسه فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: کلاهبرداری کارت به کارت یکی از شیوه‌های پلید برای فریب و خالی کردن حساب بانکی است.

وی با بیان اینکه هموطنان مراقب کلاهبرداری کارت به کارت و لو رفتن رمز اینترنتی حساب بانکی خود باشند، افزود: کلاهبرداری کارت به کارت از رایج‌ترین شیوه‌ها برای فریب و خالی کردن حساب عابر بانک و اینترنتی هموطنان است.

این مسئول ادامه داد: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با ارسال پیامکی با مضمون «در یک قرعه‌کشی برنده جایزه شده‌اید» یا تماس با شهروندان، صنوف، اداره‌های دولتی و خصوصی، شماره حساب عابر بانک آنها را به شیوه‌های مختلف مانند خرید دوربین دیجیتال به مناسبت سالگرد ازدواج، مشارکت در امور خیریه، خرید زمین، پوشاک، لوازم خانگی، کالای پزشکی و بهداشتی برای بیمارستان‌ها و غیره به قصد واریز وجه دریافت کرده و  پس از مدتی به قربانی زنگ زده و از او می‌خواهند حساب بانکی خود را کنترل کند در صورتی که مبلغی به حساب قربانی واریز نشده است.

به گفته وی فرد کلاهبردار با اعمال شیوه‌های متقلبانه قربانی را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با اعلام اینکه دارای حساب ارزی است از قربانی درخواست می‌کند زبان دستگاه ATM را به انگلیسی تغییر داده و از عدم تسلط و آشنایی قربانی به زبان خارجی سوء‌استفاده کرده و با شگرد خاصی علاوه بر تحصیل رمز اینترنتی حساب بانکی قربانی موجب انتقال مبلغی به حسابی که کلاهبردار آن را «کد» معرفی می‌کند، می‌شود.

محمدخانی از شهروندان گیلانی خواست تا به هیچ عنوان اعتنایی به اینگونه تماس‌ها نکرده و توجه داشته باشند برای واریز وجه به حساب عابر بانک آنها نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که «در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده»، صرفاً شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی کردن حساب عابر بانک و تحصیل رمز اینترنتی شهروندان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول