اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسلامی گناباد:

بانک اطلاعاتی مفاخر گناباد در حال تدوین است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: بانک اطلاعاتی مفاخر شهرستان گناباد با همکاری حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و فعالان فرهنگی، ادبی شهرستان گناباد در حال تدوین است.

بانک اطلاعاتی مفاخر گناباد در حال تدوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی قنبری ظهر امروز در نخستین جلسه هیئت امنای انجمن مفاخر گناباد که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد برگزار شد با بیان اینکه مفاخر هر منطقه پیشینه تاریخی آن منطقه است، اظهار داشت: مفاخر ما گنج‌هایی هستند که ارزش وجودی آنها در مواردی سبب شده است بعضی کشورهای دیگر به ربودن نام این مفاخر و ثبت آن در ردیف افتخارات خود اقدام کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد افزود: تاثیر شناخت و بزرگداشت مفاخر در ایجاد غرور ملی و نقش الگویی این افراد برای نسل جدید مستلزم توجه بیش از پیش به این موضوع است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای معرفی و بزرگداشت مفاخر اشاره کرد و افزود: از جمله این گام‌ها می‌توان به برگزاری بیش از 180 بزرگداشت مفاخر در تهران و شهرستان‌های کشور اشاره کرد.

قنبری در ادامه گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گناباد با مصوبه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان و به عنوان زیرمجموعه این شورا، در حال حاضر فعالیت می‌کند.

قنبری با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی مفاخر شهرستان گناباد با همکاری حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و فعالان فرهنگی، ادبی شهرستان گناباد در حال تدوین است، افزود: انجمن مفاخر باید با معرفی چهره‌های برجسته و فاخر، این افراد را به جوانان معرفی کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: امام جمعه، فرماندار، روسای اداره‌‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، آموزش و پرورش، مدیر حوزه علمیه، دو نفر از استادان دانشگاه‌ها و دو نفر از شخصیت‌های فرهنگی، هنری شهرستان عضو هیئت امنای این انجمن هستند.

قنبری در ادامه به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود از این‌رو در حوزه احیای مفاخر فرهنگی نیز در این سال‌ها گام‌های ارزشمندی برداشته شده است.

در ادامه محمد صفایی فرماندار گناباد گفت: بیگانگان برای تضعیف هویت و ریشه‌های ملی ایرانیان دست به تبلیغات نادرست زده‌اند.

فرماندار گناباد افزود: نسل جوان ما باید بداند که به رغم این تبلیغات، دستیابی به بسیاری از اهداف متعالی‌اش در همین کشور امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول