اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مدیران بانکی لزومی به تغییر در نظام بانکی نمی‌بینند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد زیادی از مدیران و مسئولان شبکه بانکی کشور لزومی به تغییر در نظام بانکی نمی‌بینند.

مدیران بانکی لزومی به تغییر در نظام بانکی نمی‌بینند

محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خراسان‌رضوی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اصحاب شبکه بانکی اعتقادی به لزوم تغییر در بانک‌ها را ندارند یا حداقل در مورد ضرورت تغییر اظهارنظر آشکاری نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مسئولان، مجلس و هم‌چنین دوستداران نظام و انقلاب بر این نکته واقف هستند که سیستم بانکی کشور دچار مشکل ربوی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس بارها به‌ صورت تلویحی ربوی بودن نظام بانکی کشور را مطرح کرده‌اند.

حسین‌زاده‌بحرینی به سخنان رئیس جمهور در گفت‌وگوی مستقیم با مردم اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان در این رابطه آشکارا و بدون پرده در این ارتباط سخن گفتند که بنده به سهم خودم و به عنوان یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ایشان تشکر می‌کنم.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا مسئولان و به ویژه مجلس با این موضوع به این مهمی (ربوی بودن شبکه بانکی کشور) که در نهایت سبب ایراد شرعی به پول اکثریت جامعه می‌شود با قید فوریت برخورد نمی‌کند، گفت: کسانی که از ضرورت تغییر سخن گفته‌اند به این امر اذعان کرده‌اند که اصلاح سیستم بانکداری به گونه‌ای که بتواند محمل خوبی برای اجرای قانون بانکداری بدون ربا که قانونی کاملاً مترقی و برگرفته از فقه اسلامی است، باشد، کار سختی است و نیاز به طراحی و مهندسی خاصی دارد.

حسین‌زاده‌بحرینی بیان داشت: بنده و همکارانم در پژوهشکده مطالعات اسلامی در مسیر طراحی و مهندسی سیستم عملیاتی متناسب با قانون بانکداری بدون ربا گام‌هایی برداشته‌ایم که امیدوارم بتوانیم نتایج آن را از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس و معاونت اقتصادی بانک مرکزی به اجرا نزدیک کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول