اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه چهارمحال و بختیاری:

روحانیت پیش‌قراولان عرصه دفاع مقدس بودند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: روحانیت همیشه در تمام صحنه‌های انقلاب به‌ عنوان پیش‌قراولان عرصه حضور داشته‌اند.

روحانیت پیش‌قراولان عرصه دفاع مقدس بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حمید محمدی بعد از ظهر امروز در رزمایش فدائیان ولایت در این استان اظهار داشت: روحانیون بسیجی استان در قالب دو گروهان به صورت سازمان یافته در رزمایش بزرگ دفاع از کوی و برزن فدائیان ولایت در منطقه عمومی رحمتیه شهرکرد شرکت کردند.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) گفت: در تمام حرکت‌های انقلابی و مردمی که بر پایه دین و معنویات صورت گرفته، علمای اسلام نخستین کسانی بودند که بر تارک جبینشان خون و شهادت نقش بسته است.

محمدی افزود: حوزه و روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی نیز پیشکسوت عرصه ایثار بودند و دوشادوش رزمندگان اسلام در خطوط مقدم نبرد حضور چشمگیر داشتند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه در تمام صحنه‌های انقلاب به‌عنوان پیش قراولان عرصه حضور داشته و امروز نیز با حضور منسجم و با شکوه خود بار دیگر ثابت کردند که همیشه در صحنه حاضر هستند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و از دست رفتن منافع نامشروع جهان‌خواران به ویژه آمریکا در ایران سلسله توطئه‌های استکبار شرق و غرب علیه مردم ما آغاز شد که مهم‌ترین آنها جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی عراق بود.

محمدی خاطرنشان کرد: این حادثه به عنوان نقطه عطفی در روند تاریخ انقلاب اسلامی آثار و نتایج متعددی را به دنبال داشت، دوران هشت ساله دفاع مقدس تجلیگاه، پیوند مستحکم رهبری و امت اسلامی بود و در نوع خود امری کم نظیر است که تنها در تاریخ صدر اسلام می‌توان نمونه‌هایی از چنین عشق و وفاداری متقابل و دوجانبه را سراغ گرفت.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی، فرصتی مغتنم برای حوزه‌ها بود، گفت: عالمان دین در طول تاریخ ایران زمین، مدافع استقلال و وحدت ارضی کشور بودند و در این راه، نقش پیشگامی خود را بارها و بارها نشان داده‌اند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول