اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

روحانیت 4500 شهید تقدیم کردند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: روحانیت با تقدیم چهار هزار و 500 شهید در دوران دفاع مقدس اوج وفاداری و احساس مسئولیت و تکلیف خودشان را نشان دادند.

روحانیت 4500 شهید تقدیم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر در آستانه برگزاری یادواره شهدای روحانی در اردبیل پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در جمع نمازگزاران اظهار داشت: نقش روحانیت در طول تاریخ و نهضت عظیم اسلامی به عنوان قشر آگاه و پیشتاز و پرچمدار جامعه مبرهن و معلوم است و هیچ کس منکر این جایگاه و عظمت نیست.

وی تصریح کرد: در عصری که دنیا با تمام امکانات و ظرفیت خود علیه ایران اسلامی بسیج شده و نظام‌های استکباری سعی می‌کنند با تحریم این ملت را فلج کنند باز حضور روحانیان در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب یک ظرفیت و توانمندی فراموش نشدنی است.

کاملی‌فر خاطر نشان کرد: ما در جنگ هشت ساله به دنیا نشان دادیم که زن و مرد، پیر و جوان، روحانی و معلم و دانشجو و دانش‌آموز در کنار هم هستند و هیچ فاصله و افتراقی بین آنها نیست.

این مسئول نقش روحانیان و مراجع تقلید را در کنار پشتیبانی از رزمندگان و جبهه‌های جنگ نقش حضور در میدان جنگ توصیف کرد و ادامه داد:‌ در این بین مجاهدت آیت‌الله مروج و مشگینی از علمای تراز اول این خطه هیچ وقت از ذهن‌ها و قلب‌ها زدوده نمی‌شود.

وی با یادآوری اینکه روحانیان با تقدیم چهار هزار و 500 شهید بیشترین شهید را در میان اقشار مختلف جامعه تقدیم انقلاب کردند، بیان داشت: به ازای هر هزار نفر روحانی 48 شهید این قشر تقدیم جامعه کرده است به طوری که 12 برابر سایر اقشار ما شهید روحانی داریم.

دبیر ستاد یادواره شهدای روحانی استان یادآور شد: از استان اردبیل نیز در ایام دفاع مقدس 48 روحانی و طلبه به شهادت رسیدند که نشان می‌دهد علما و روحانیان ما علاوه بر رسالت خطیر خود در تبلیغ دین و پشتیبانی جنگ در جبهه‌های جهاد نیز هم‌دوش رزمندگان حاضر شدند.

کاملی‌فر افزود: از 48 شهید روحانی در استان 11 شهید در اردبیل، 10 شهید در خلخال، هفت شهید در مشگین‌شهر، شش شهید در گرمی، چهار شهید در پارس‌آباد، یک شهید در اصلاندوز و یک شهید در سرعین جان در طبق اخلاص گذاشته و از مرز و بوم ایران دفاع کردند.

 

برخلاف ادعاها ما در شعب ابیطالب نیستیم بلکه اوج قدرت هستیم

به گزارش فارس، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل با یادآوری اینکه افتخارات به دست آمده برای این نظام در سایه جانفشانی شهدا افتخاراتی فراگیر و غیر قابل تصور است، تصریح کرد: اجلاس سران و حضور رؤسای جمهور 120 کشور در ایران بیانگر این واقعیت است که کشورمان به رغم تبلیغات کور دشمنان در اوج عزت و عظمت است.

کاملی‌فر در ادامه خاطر نشان کرد: ما در سایه خون شهیدان و پایمردی مردم و تبعیت از ولایت در شرایط کنونی در بهترین و مطلوب‌ترین موقعیت قرار داریم و همه این افتخارات را مدیون خون شهدا هستیم.

وی اضافه کرد: این نهایت بی‌انصافی است که عده‌ای در داخل و خارج مدام زمزمه می‌کنند که کشور ما در شرایط شعب ابیطالب است در حالی که قدرت، عظمت و گفتمان این نظام فراگیر شده و جهان را در هم پیچیده است.

کاملی‌فر بیان کرد: امروز به اعتراف دشمن تمام موانع و محدودیت‌ها بی‌ثمر بوده و ما با یک مدیریت راهبردی توانستیم تحریم‌ها و خطرات احتمالی را به فرصت بالندگی تبدیل کنیم.

این مسئول آمادگی نیروهای مسلح را یک آمادگی حقیقی توصیف کرد و ادامه داد: امروز نخست وزیر ملعون رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا خطاب به نمایندگان اعلام می‌کند که باید به قدرتمندی ایران اذعان کنید چرا که آنها با نیروی مجاهد خود و تکیه بر رهبری امام خمینی و خامنه‌ای سعی می‌کنند همه ما را در تمام مراحل خوار و ذلیل کنند.

وی یادآور شد: اگر هم در شرایط شعب ابیطالب باشیم که نیستیم در آن شرایط مردم وفادار به پیامبر مکرم اسلام کاستی‌ها و کمبودها را تحمل کرده و لحظه‌ای از اصول و آرمان خود عقب‌نشینی نکردند.

کاملی‌فر در پایان سخنان خود به برگزاری یادواره 48 شهید روحانی در استان اردبیل، چهارشنبه هفته آینده همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل اشاره کرد و از عموم مردم اردبیل خواست در این آیین حضور داشته و وفاداری خود را به شهدا و ایثارگران نشان دهند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول