اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

روحانیت در شرایط ویژه وظیفه خطیری دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در مجموعه روایات ما در شرایط ویژه وظایف سنگینی برای روحانیت ذکر شده و امروز یکی از آن موقعیت‌هاست.

روحانیت در شرایط ویژه وظیفه خطیری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس،  آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با اعضای جامعه روحانیت شیراز با اشاره به هجمه تبلیغاتی عظیم دشمن درباره مسائل مختلف کشور و به ویژه مسائل اقتصادی اظهار داشت: امروز دشمن با وحدت کلمه از یک قرارگاه مرکزی عملیات علیه نظام ما را دنبال می‌کند و می‌خواهد از نظر روانی مردم را دچار مشکل کرده و از این طریق بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه علت دشمنی استکبار با نظام چیزی واضح و آشکار است ابراز داشت: دشمن احساس می‌کند نظام اسلامی ما تمام حرکت‌های دنیای اسلام و بلکه حرکت‌های مستضعفان جهان علیه استکبار را مدیریت می‌کند و به خاطر اینکه منافع دشمن به خطر افتاده است می‌خواهد با به انزوا کشیدن نظام ما منافع خودش را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در حال حاضر نظام ما در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و سایر مسائل در حال پیشرفت است و دارد به قله می‌رسد.

وی تصریح کرد: در این 33 سال هیچ‌گاه بدون تحریم نبوده‌ایم اما با همین شرایط توانسته‌ایم پیشرفت کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم ما باید نسبت به موفقیت‌های نظام که مشکلات را مهار کرده و می‌کند آگاهی بیشتری داشته باشند و بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران، تا‌کنون تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند ما باید الگوی مصرف مردم را تغییر دهیم و وظیفه داریم که الگوی مصرف را برای جامعه تعریف کرده و مردم را از اسراف پرهیز دهیم.

در ابتدای این دیدار ،حجت‌الاسلام محمد طاهری رئیس نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس نیز طی سخنانی ابراز کرد: به برکت اسلام و با هدایت‌های آیت‌الله ایمانی اتحاد بی‌سابقه‌ای بین علما و مسئولان شهر شیراز به وجود آمده و این اتحاد باعث شده است که استان فارس در قله قرار گیرد.

بر اساس همین گزارش ایمانی همچنین در جمع نمازگزاران بازار در مدرسه علمیه قائمیه به ایراد سخن پرداخت و گفت: اگر فضای فکری انسان به سمت گناه باشد و به گناه فکر کند، به گناه آلوده می‌شود.

وی افزود: اگر بشر به معصیت گرایش داشته باشد برای او مشکلاتی پیش می‌آید که شاید قابل جبران نباشد یعنی بشر به سمتی می‌رود که گناه را زیبا می‌بیند.

ایمانی با اشاره به اینکه در قدیم کاسب‌ها قبل از شروع کسب و کار روزانه به محضر علما می‌رفتند و مسائل شرعی مربوط به کار خود را می‌پرسیدند، افزود: قدیم مدارس را داخل بازار یا کنار بازار می‌ساختند و این نشان می‌دهد که در گذشته بازار هم مرکز تجارت و هم مرکز فقه اهل بیت بوده است.

در ابتدای این دیدار یکی از اهالی بازار به نمایندگی از حضار با اشاره به سابقه مدرسه علمیه قائمیه برخی مسائل و مشکلات این صنف را با نماینده رهبر معظم انقلاب در این استان در میان نهاد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول