اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سنندج:

مساجد سنگر بسیج و مأمن روحانیت است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان سنندج از مساجد به عنوان مأمن روحانیت و زادگاه و سنگر بسیج نام برد.

مساجد سنگر بسیج و مأمن روحانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالحسین یوسفی در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج شهرستان سنندج که با حضور استاندار، نماینده ولی‌فقیه و معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس در سالن شهدای گمنام سپاه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: گروه‌های انقلابی که زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند در مساجد شکل گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: مساجد در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی هم مأمنی برای روحانیت و سنگر بسیجیان شد تا اینکه علاوه بر حفاظت از نظام نوپای ایران، مقابله با ترفندهای دشمنان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های تاثیرگذار شکل بگیرد.

به گفته فرمانده سپاه سنندج، اکنون نیز که هجمه‌های دشمنان علیه مبانی اعتقادی و ایمان مردم در بعد از شکست در جنگ تحمیلی 8 ساله آغاز شده و روز به روز در حال افزایش است، روحانیت ما باید از نظر فکری تجهیز شوند و آنان را به بدنه جامعه و به ویژه جوانان تزریق نمایند.

وی تصریح کرد: روحانیون و ماموستایان دینی ما می‌توانند با بصیرت‌افزایی در جامعه زمینه شکست دشمنان در این جنگ نرم و فرهنگی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی علیه ملت مسلمان و به ویژه ایرانیان صورت می‌گیرد را فراهم کنند.

یوسفی از بسیج به عنوان شبکه‌ای مردمی در جامعه اسلامی ایران نام برد که نفوذ آن در بین مردم بیشتر از سایر ادارات و نهادهای دولتی است و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هر خانواده‌ای یک نیروی بسیجی وجود دارد که از طریق آن می‌توان اهداف دشمنان و برنامه‌های مقابله‌ای علیه آنان را به مردم ولایی رساند.

فرمانده سپاه سنندج خواستار تاثیرگذاری بیشتر روحانیت در راستای آگاه‌سازی جامعه شد و تاکید کرد: ماموستایان و روحانیون باید حفظ وحدت اسلامی و تلاش برای تقویت آن، حرکت در مسیر قرآن، اسلام و آموزه‌های دین و محوریت قرار دادن رهبری را اولویت برنامه‌های خویش قرار دهند.

وی در ادامه خدمات بسیج به اقشار مختلف جامعه را یادآور شد و افزود: تشکیل گروه‌های جهادی در مساجد و کمک به کشاورزان نیازمند در زمینه جمع‌آوری محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های بسیج است که با محوریت مساجد شکل گرفت.

یوسفی در پایان مرمت و بازسازی مساجد را یکی دیگر از برنامه‌های بسیج در ایام تابستان عنوان کرد و خواستار تشکیل جلساتی با حضور ماموستایان و اعضای پایگاه‌های بسیج مساجد به منظور رفع مشکلات پیرامونی محیط مسجد شد.

گفتنی است در این همایش گروه دف‌نوازی اخوان در مدح و ثنای پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) برنامه اجرا کردند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول