اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور شعب بنیادهای فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)

دفاع از حریم فرهنگی کشور برعهده روحانیت است

خبرگزاری فارس: مسئول امور شعب بنیادهای فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور گفت: سرباز واقعی امام زمان (عج)کسی است که پاسدار حریم اهل‌بیت (ع) و مکتب تشیّع است و این وظیفه سنگین در جامعه ما به عهده طلاب حوزه‌های علمیه است.

دفاع از حریم فرهنگی کشور برعهده روحانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از واحد خبر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان‌رضوی، مسعود دریس، اظهار کرد: این نهاد در خراسان‌رضوی، یکی از فعال‌ترین شعبه‌ها در عرصه مهدویت است و دوره‌های آموزشی در عرصه مهدویت در خراسان‌رضوی به خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از همان ابتدای تاسیس بنیاد در مشهد به همت مدیریت حجت‌الاسلام موسوی‌نسب و خواهران و برادرانی که در این بنیاد مشغول فعالیت هستند، فعالیت‌های بسیار چشم‌گیری داشتند که در راستای اهداف عالی بنیاد که تربیت نیروی کارآمد در عرصه مهدویت است، مبلّغین خوبی تربیت شدند.

دریس افزود: هم‌چنین برنامه‌های آموزشی به شکل منسجم‌تر و مناسب با ذائقه مخاطبان و جنسیتی که موجود است سنین مختلف را پوشش داده است تا بتواند معارف حقه ناب امام زمانی را به جامعه عرضه کند.

وی در ادامه به نقش حوزه علمیه خراسان در بحث مهدویت اشاره کرد و گفت:حوزه‌های علمیه مهم‌ترین سنگر فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

وی با بیان اینکه اصطلاح سربازان امام زمان (عج) به طلبه حوزه علمیه به خاطر دفاع از حریم فرهنگی کشور است، افزود: سرباز واقعی امام زمان (عج) کسی است که پاسدار حریم اهل‌بیت (ع) و مکتب تشیّع و خاصه حریم مکتب انتظار و فرهنگ مهدویت است، این وظیفه سنگین در جامعه ما به عهده طلاب حوزه‌های علمیه است.

مسئول امور شعبه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور، با اشاره به اینکه توجه به معارف مهدویت در حوزه باعث رشد حوزه‌های علمیه خواهد شد، افزود اگر مدیران حوزه در برنامه‌های آموزشی رشته‌های معارف مرتبط با علوم اسلامی و معارف قرآنی، توجه به مهدویت را گسترش دهند و به عنوان یکی از دروس ضروری بپردازند، قطعاً شاهد بالندگی و رشد حوزه‌های علمیه خواهیم بود.

وی ادامه داد: هر چه در تبلیغ مهدویت هزینه کنیم و افراد کارآمد بیشتری در حوزه علمیه تربیت کنیم، از آن طرف از آسیب‌ها و انحرافاتی که در عرصه فرهنگی است، کاسته می‌شود.

دریس تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر مقدس مشهد به خاطر وجود حضرت رضا (ع) زائران زیادی را سالانه در خود جای می‌دهد، لذا حوزه‌های علمیه این شهر باید تلاش کنند که افق‌های بلندتر و نگاه‌های آرمانی داشته باشند تا بتوانند زائر امام رضا (ع) را نیز با معارف مهدویت آشنا کنند.

انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول