اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس طرح داوطلبان معمم

سالانه 80 نفر در همدان جامه روحانیت بر تن می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه همدان گفت: به طور متوسط در هر سال بر اساس طرح داوطلبان معمم در همدان بین 60 تا 80 نفر از طلبه‌های حوزه‌های علمیه استان همدان توفیق معمم شدن می‌یابند.

سالانه 80 نفر در همدان جامه روحانیت بر تن می‌کنند

حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به انجام دوره آموزشی داوطلبان معمم اشاره و اظهار کرد: این طرح مربوط به داوطلبان پوشیدن لباس مقدس روحانیت است که طی دو روز برای طلاب حوزه‌های علمیه استان همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه در طرح داوطلبان معمم 20 نفر از طلاب استان همدان شرکت کردند، تصریح کرد: این قشر طلبه‌هایی هستند که حداقل مدرک پنج سال تحصیل در حوزه‌های علمیه را داشته باشند.

به گفته معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه همدان، طلاب داوطلب برای معمم شدن علاوه بر شرط تحصیلی حداقل پنج سال در حوزه‌های علمیه، باید دوره‌های علمی و اخلاقی را نیز پشت سر گذاشته باشند.

به گفته وی، داوطلبان پس از گذراندن دوره داوطلبان معمم و احراز شرایط برای پوشیدن لباس روحانیت برای تبلیغ دین مبین اسلام در سطح استان آماده می‌شوند.

گرجی عنوان کرد: امر معمم شدن طلاب در سطح استان هر ساله در دو دوره انجام می‌شود که بر این اساس طلاب در روز ولادت حضرت زهرا(س) و عید سعید غدیر خم جامه روحانیت بر تن می‌کنند.

وی تصریح کرد: به طور متوسط در هر سال بین 60 تا 80 نفر از طلبه‌های حوزه‌های علمیه استان همدان توفیق معمم شدن می‌یابند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان در فصل تابستان با عنوان هجرت بلندمدت، 100 نفر مبلغ به سطح روستاهای استان همدان اعزام کرده، عنوان کرد: این تعداد جدای از 100 نفر مبلغ دائمی مستقر در سطح استان است.

وی افزود: در طرح هجرت کوتاه‌مدت نیز در ماه مبارک رمضان علاوه بر 200 مبلغ دائمی و اعزامی تعداد 350 نفر مبلغ در راستای کارهای تبلیغی و دینی در سطح استان اعزام شده‌اند.

گرجی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر اعزام مبلغ در سطح روستاهای استان، در سطح شهر همدان نیز تعداد 100 نفر مبلغ روحانی به ادارات اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول