اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم با هشدار به فرصت‌سوزی‌ها در انقلاب:

دانشگاه‌ها سکولار تربیت می‌کنند / روحانیت برای ارتقای مالی سکان‌دار انقلاب نشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با بیان اینکه روحانیت برای ارتقای مالی سکان‌دار انقلاب نشد گفت: بسیاری از دانش‌آموزان تا وقتی در دبیرستان‌ها و مدارس هستند، امر دین را رعایت می‌کنند اما با حضور در دانشگاه، سکولار تربیت می‌شوند.

دانشگاه‌ها سکولار تربیت می‌کنند / روحانیت برای ارتقای مالی سکان‌دار انقلاب نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در گردهمایی ائمه جماعات استان قم ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: سئوالات خداوند در روز قیامت توسط ائمه معصومین(ع) تبیین شده است و عمر انسان‌ها زمان مناسبی است تا آن‌ها را مورد بررسی و عمل قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند از انسان در روز قیامت چهار سئوال مطرح می‌کند تصریح کرد: نخستین سئوالی که از انسان‌ها پرسش می‌شود این است که از عمر و سرمایه زندگی خود چگونه استفاده کردید و انسان‌ها باید در برابر تمام دوران زندگی و لحظه‌های عمر در محضر خداوند پاسخگو باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری سئوال بعدی در روز محشر را عملکرد انسان در ایام جوانی برشمرد و افزود: انسان‌ها باید در محضر خداوند پاسخ دهند مال خود را از کجا به دست آورده و در چه راهی مصرف کردند. 

حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه آخرین و مهم‌ترین سئوال از انسان در روز قیامت در مورد حب و دوستی اهل بیت(ع) است اضافه کرد: از انسان پرسش می‌شود در راه محبت از اهل بیت(ع) تا چه راهی پیش رفته، چه مقدار سختی کشیده و چه اقدامی کردید؟

وی با اشاره به اینکه عظیم‌ترین سرمایه ائمه جماعات در روز قیامت عشق و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است اظهار کرد: روحانیت کمبود امکانات را تحمل می‌کند به این دلیل که بزرگ‌ترین سرمایه آن خدمت به مکتب اهل بیت(ع) است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه از روزی که انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) به پیروزی رسید روحانیت زخم زبان‌ها و نامهربانی‌ها را به جان خریده است، اظهار کرد: روحانیت سکان انقلاب را به دست نگرفت که وضعیت مالی خود را ارتقاء دهد.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون مشکلات بسیاری را تحمل می‌کنند تصریح کرد: روحانیون و علما به دلیل حرف‌های برخی افراد مبنی بر اینکه روحانیت از کجا به کجا رسیده است، حلال مسلم خود را حرام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها سه رابطه با خداوند، دوست و دشمن دارند اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) در زمان خود، عابدترین انسان بود که وقتی یاد مرگ، قبر، آخرت و پل صراط می‌کرد، بسیار اشک می‌ریخت. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امام حسن مجتبی(ع) برخورد منطقی و استوار در هنگام مواجهه با مردم داشت تصریح کرد: کریم اهل بیت(ع) به نیازمندان کمک مالی می‌کردند و نیازمندان را به گونه‌ای حمایت می‌کرد که برای رفع فقر، به کسی دیگر مراجعه نکرده و آبروی خود را حفظ کنند. 

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) «سدید» را نیکی پاسخ دادن به بدی دیگران معنی می‌کنند اضافه کرد: فرهنگ اهل بیت(ع) نشان می‌دهد که انسان باید در برابر بدی دیگران نیکی کند.

وی با تاکید بر اینکه گسترش مفاسد و مشکلات درد جامعه امروز است، تصریح کرد: هر قدر فعالیت‌های نیک و ارزشمند گسترش یابد، بدی‌ها و پستی‌ها از بین می‌رود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در جامعه نسبت امر معروف به منکر یک در برابر 100 است اضافه کرد: باید برنامه‌های قرآنی و دین در راستای خنثی‌سازی منکرات گسترش یابد.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه متدینین پارک نمی‌روند، به این دلیل که می‌گویند جای ما نیست، اضافه کرد: متأسفانه در برخی پارک‌ها عرصه و فضا برای بعضی هنجارشکنان باز شده است.

وی با اشاره به اینکه در پارک‌ها می‌شود علاوه بر تفریح سالم، نماز جماعت، حرف خدا و دین را آورد خاطر نشان کرد: اگر فضای پارک‌ها به تبلیغ کارهای دینی تبدیل شود، منکرهای جامعه کاهش می‌یابد.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه اگر در جامعه سنت نیک قرض‌الحسنه گسترش یابد موجب کاهش ربا می‌شود اظهار کرد: در صورتی که مدارس غیرانتفاعی و دانشگاهی اسلامی بود، شاهد برخی بی‌دینی‌ها نبودیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در فضای انقلاب اسلامی فرصت‌های بسیاری در حال از بین رفتن است خاطر نشان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان تا وقتی در دبیرستان‌ها و مدارس هستند، امر دین را رعایت می‌کنند اما با حضور در دانشگاه، سکولار تربیت می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه بخیل از نظر امام حسن مجتبی(ع) کسی است که انفاق‌های در راه خدا را تلف شده می‌داند اما مال‌های جمع‌آوری شده را مایه شرافت می‌داند اضافه کرد: کریم اهل بیت(ع) غافلان را کسانی می‌داند که با مسجد بیگانه هستند و مسجد را به عنوان کانون توحیدی رها می‌کنند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه مسجد انسان را از گمراهی نجات می‌دهد خاطر نشان کرد: مسجد کانون پاک کردن گناهان است و موجب ترس از انجام آن می‌شود.   

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول