اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

تقویت جایگاه روحانیت تقویت مبانی هویت‌بخش جامعه را میسر می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به جایگاه عظیم مردمی روحانیت در جامعه اسلامی، گفت: تقویت جایگاه روحانیت تقویت مبانی هویت‌بخش جامعه را میسر می‌کند.

تقویت جایگاه روحانیت تقویت مبانی هویت‌بخش جامعه را میسر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در دومین نشست مشترک دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در سنندج، اظهار کرد: جایگاه محوری ایران اسلامی در مباحث هویت بخش اسلامی و ترویج فرهنگ استکبارستیزی و مقابله با توطئه دشمنان اسلام از آنچنان اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که هر اقدام ایران در هر حوزه‌ای به آسانی بر مناسبت‌های سیاسی در سطح جهان تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: بدون شک کسب این جایگاه رفیع سیاسی، فرهنگی و اعتقادی بدون در نظر گرفتن تلاش‌های بی‌دریغ علما و روحانیون ایرانی امکان‌پذیر نبوده و جامعه روحانیت ایران اسلامی در طول قرون متمادی با جایگاه و پایگاه عظیم مردمیشان همواره منشأ تحولات عظیمی بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، اظهار داشت: هم‌اکنون ایران اسلامی نقش محوری و الگو بخش را در جهان اسلام برعهده دارد و در این مسیر نیز تقویت جایگاه روحانیت در جامعه و حمایت از این قشر عظیم زمینه‌ساز تقویت مبانی هویت‌بخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاهرودی افزود: رفع دغدغه‌های معیشتی روحانیون باید در اولویت قرار گیرد چراکه این قشر خدوم با رهبری افکار جامعه زمینه‌ساز تعالی و عزت جامعه اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه ویژه مسئولان و تلاش‌های به عمل آمده هم‌اکنون بیش از 4 هزار طلبه و روحانی کردستانی از خدمات بیمه‌ای، رفاهی و آموزشی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بهره‌مند هستند و امیدواریم این مهم گسترش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان اعلام کرد: این جلسه دومین نشست مشترک دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در سال‌جاری بوده و امید است در راستای دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری نسبت به استان کردستان و منویات وحدت‌بخش ایشان شاهد ارتقای خدمات ارائه شده به روحانیون استان باشیم.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول