اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

روحانیت پاسدار مرزهای عقیدتی مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: روحانیت پاسدار مرزهای عقیدتی مردم بوده و در این راستا رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

روحانیت پاسدار مرزهای عقیدتی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدرضا تقوی پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش یک روزه طلایه‎داران تبلیغ که ظهر پنج‎شنبه، در سالن امام علی (ع) آستان مبارک امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از ویژگی‎های روحانیت این است که در فراز و نشیب‎ها خود را خدمتگزار مردم دانسته و همواره در طول تاریخ هیچ قشری صادقانه‎تر از روحانیت با مردم برخورد نکرده است.

وی با بیان اینکه فهم دین در واقع روشنایی درونی است خاطر نشان کرد: البته هر علمی نور نیست چه آنکه علم توحید باشد مگر اینکه با تهذیب عجین شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه علم، مقدمه تزکیه است تصریح کرد: کسی که تزکیه نشده باشد و جانش آماده پذیرایی از انوار الهی نگردد نباید به وی علم آموخت چنانچه در فهم دین نیز روحیه تزکیه نباشد آن علم هرگز تبدیل به نورانیت نخواهد شد.

تقوی با تاکید بر اینکه مبلغان باید مسلح به فهم دین باشند ابراز داشت: مبلغان و روحانیون نباید خود را در ظواهر دین محصور کنند بلکه باید به باطن دین نیز توجه داشته باشند.

وی اذعان کرد: جمود به ظواهر و بدون توجه به روح دین نمی‎تواند راه به جایی ببرد که گاه دچار انحراف خواهد شد لذا پرداختن به مغز و غنای دین مهم است و در کنار آن باید به تقویت ظواهر نیز دقت شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هر چه داریم از امام راحل و ولایت است ابراز داشت: امروز فرزند خلف و شایسته امام، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دوش غیرت می‎کشد و جهان اسلام را راهبری می‎کند.

وی با بیان اینکه ما پیرو مکتبی هستیم که پیغمبرش فرمود "هیچ پیغمبری به اندازه من در راه اسلام اذیت نشد" خاطر نشان کرد: به راستی که راه نورانیت راه پرفراز و نشیبی است که باید در این مسیر خیلی از سختی‎ها را چشید و با جان و دل پذیرفت.

وی تاکید کرد: فهمی که با نور و بصیرت همراه باشد انسان را به عدالت رهنمون خواهد کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول