اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

بانکداری اسلامی باید در جامعه تحقق پیدا کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زرند گفت: احکام اسلام در زمینه بانکداری اسلامی روشن است و باید در جامعه تحقق پیدا کند، زیرا اگر این حکم جاری نشود معاملات مردم دچار ربا می‌شود.

بانکداری اسلامی باید در جامعه تحقق پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زرند اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کلی حضرت امام (ره) معرفی استکبار و به صحنه آمدن مردم و از بین بردن آن بود.

وی افزود: امام راحل در این رابطه می‌فرمایند «ما از تمام کشورهای زیر سلطه می‌خواهیم برای به دست آوردن استقلال و آزادی به پا خیزند و ملت‌های خود و ملل اسلامی را هشدار دهید که زیر بار ستم رفتن بدتر از ستمکاری است».

وی با اشاره به بانکداری اسلامی افزود: احکام اسلام در این زمینه روشن است و باید در جامعه تحقق پیدا کند و مردم نیز دنبال اجرای این حکم اسلامی هستند که اگر این حکم جاری نشود، معاملات مردم دچار ربا می‌شود، زیرا در قرآن و روایات از آن نهی شده است.

کرمی‌پور تصریح کرد: یکی از وظائف حکومت اسلامی مبارزه با شخص رباخوار است، اگر حکومت در این میدان وارد نشود و جلوی بانک‌ها و افراد سودجو را نگیرد، اول اینکه جامعه دچار رباخواری می‌شود و دوم اینکه محرومان جامعه روزبه‌روز بر محرومیت آنها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کشور اسلامی ایران کانون بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی است، بیان داشت: نشست سران عدم تعهد با حضور حدود 8 هزار نفر از رؤسا، وزرا، نمایندگان، کارشناسان کشورهای عضو و گروه‌های مختلف در تهران برگزار شد که شرایط ویژه‌ای را برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

کرمی‌پور گفت: از این اجلاس فهمیده می‌شود که جمهوری اسلامی نه تنها در جهان منزوی نیست، بلکه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و بعضی از کشورهای اروپایی منزوی هستند، زیرا خواستند جلوی بعضی از سران کشورها را بگیرند تا وارد این اجلاس نشوند که کاری از دست آنها بر نیامد.

وی با اشاره به آغاز اجلاس با سخنرانی مقام معظم رهبری افزود: ایشان برقراری صلح و امنیت بین‌الملل را از عناوین مهم اجلاس دانستند و فرمودند باید تمام کشورها از سلاح‌های هسته‌ای کشتار جمعی دست بردارند که این یک ضرورت فوری و مطالبه همگانی است و امروز در جهان کسانی پرچمدار صلح شده‌اند که خود از تولید کنندگان و انبار کنندگان سلاح‌های هسته‌ای هستند.

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین مسئله فلسطین را مطرح کردند و فرمودند به مدت شش دهه یک توطئه وحشتناک غربی به سردمداری انگلیس یعنی غصب سرزمین فلسطینیان و کشتار جمعی مردم بی‌دفاع و راندن آنها از خانه خود به کشورهای هم‌مرز است و سران رژیم صهیونیستی در شش دهه گذشته از هر جنایتی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول