اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بانکداری اسلامی موسسه مهر:

بانکداری اسلامی باید براساس موازین شرع مقدس اسلام باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بانکداری اسلامی موسسه مالی و اعتباری مهر گفت: بانکداری اسلامی باید با بازنگری و تطبیق قراردادهای بانکی با موازین شرع مقدس اسلام باشد.

بانکداری اسلامی باید براساس موازین شرع مقدس اسلام باشد

علیرضا فتح‌اللهی‌نوا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به خط‌مشی‌های دیگر موسسه مالی و اعتباری مهر، اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که در راستای اجرای بانکداری اسلامی در این موسسه انجام شده است بازنگری و تطبیق قراردادهای بانکی با موازین شرع مقدس اسلام است.

وی در ادامه دیدار مدیران بانک را با مراجع عظام، علما و مسئولان برای کسب رهنمودها گام بزرگ دیگری در راستای اجرای بانکداری اسلامی در این موسسه دانست و تصریح کرد: این امر در راستای آموزش بانکداری اسلامی در سطوح مختلف در بانک که از دیگر اقدامات این موسسه است انجام شده ‌است.

فتح‌اللهی‌نوا با بیان اینکه برگزاری هم‌اندیشی جهاد علمی بانکداری اسلامی مسئولان بانک و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه، کمک بزرگی در این راستا به مسئولان کرده ‌است، ادامه داد: علاوه بر آن برگزاری کارگروه بانکداری اسلامی با اعاظم اهل سنت نیز یکی از گام‌های بلند در این زمینه است.

رئیس اداره بانکداری اسلامی موسسه مالی و اعتباری مهر در ارتباط با اهداف بانک مهر اقتصاد در زمینه بانکداری اسلامی اظهار کرد: نخستین هدف در این زمینه اجرای تدابیر و فرامین امام خامنه‌ای در خصوص فتح بزرگ‌ترین سنگر اقتصادی است.

وی ادامه داد: انطباق عملیات مالی و جاری با موازین شرع اسلام از دیگر اهداف کلان این مجموعه است.

فتح‌اللهی‌نوا در ارتباط با دیگر اهداف این موسسه در راستای بانکداری اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش برای راه‌اندازی شورای فقهی بین بانک‌ها و انتقال تجارب موفق بانک برای پیاده‌سازی بانکداری بدون ربا در سطح بانک‌ها و موسسات مالی کشور از دیگر اهداف این مجموعه است.

رئیس اداره بانکداری اسلامی موسسه مالی و اعتباری مهر ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ بانکداری اسلامی را در بین مشتریان از راهکارهای مهم نیل به بانکداری اسلامی دانست و تاکید کرد: باید در این زمینه اقدامات مقتضی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به ایده‌آل‌ها از مسئولان انتظاراتی ‌می‌رود، اظهار کرد: مهم‌ترین انتظار مطالعه و یادگیری قانون عملیات بانکی بدون ربا است.

فتح‌اللهی‌نوا ادامه داد: از دیگر مواردی که در آنها از مسئولان انتظار همکاری داریم همکاری و همراهی با شعب بانک در پیاده‌سازی بانکداری اسلامی و تذکر به‌ جا و به ‌موقع به مبادی مسئول در شعب در صورت کم‌توجهی است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول