اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

اساتید انتقال دهنده فرهنگ دینی باشند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: اساتید با آموزش‌ها و پیام‌های خود به دانشجویان مدافع و انتقال دهنده فرهنگ دینی باشند.

اساتید انتقال دهنده فرهنگ دینی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید علی میر ابراهیمی صبح امروز در جمع اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید که به میزبانی واحد رشت در این دانشگاه برگزار شده است، با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: تمام انسان‌ها برای آغاز کارهای خود نام خدا را به زبان دارند و در پایان با توکل بر خدا نتیجه را به او می‌سپارند و هیچ امری بدون توجه به خداوند و مراجعه به قرآن نتیجه‌بخش و موفق نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای ارتقا و تعالی فرهنگ دینی نیاز به آسیب‌شناسی دارند افزود: ارتقای ارزش‌های دینی در دانشگاه‌ها موجب تعالی دانشگاه و در نهایت جامعه می‌شود.

این مسئول نحوه برخورد، رفتار، کردار و گفتار اساتید را در تربیت و ساختار فکری دانشجویان موثر خواند و گفت: یک استاد باید در جریان آموزش‌های فرهنگی پیام‌های خود را از منابع دینی برداشت کند و مدافع و انتقال دهنده آنها به دانشجویان باشد.

وی بروز رفتارها و گفتارهای یک استاد بر خلاف ارزش‌های دینی در دانشگاه‌ها را از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: معرفی کردن مبانی اسلامی از طرف برخی اساتید نیز از دیگر مشکلات موجود در این راستا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خاطرنشان کرد: اگر هر کسی طبق ساختارهای فکری و منش سیاسی خود بخشی از اسلام را از نظر خود برای دیگران تعریف کند به مبانی آن آسیب‌زده است.

وی شعاری کردن و رفتارهای افراط گرایانه در معرفی مبانی اسلامی از طرف برخی اساتید را از دیگر مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها برشمرد و افزود: ما در دانشگاه‌ها با افرادی فرهیخته و علمی در تماس هستیم و باید از هرگونه رفتارهای افراطی خودداری کرد.

رئیس دانشکده علوم انسانی واحد رشت و دبیر اجرایی طرح ضیافت ویژه اساتید نیز در جلسه مذکور تربیت دانشجویانی توانمند و دارای استقلال شغلی را مهم‌ترین خواسته دانشگاه از اساتید خواند و گفت: تربیت دانشجویان متعهد در پیشرفت و تعالی کشور تاثیر دارد.

مهرداد گودرزوند چگینی، با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید به طور فشرده و در چهار روز برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: تداوم این طرح‌ها در دانشگاه می‌تواند بسترهای توسعه و پیشرفت جامعه را امکانپذیر کند.

وی یادآور شد: در جریان این طرح از تمام نظرات و پیشنهادها و حتی انتقادات اساتید نسبت به مسایل مختلف استفاده می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول