اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشجویان جهاد دانشگاهی و علمی کاربردی

طرح ملی ضیافت اندیشه در مشهد کلید خورد

خبرگزاری فارس: طرح ملی ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی و مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی سراسر کشور با حضور بیش از 200 دانشجو آغاز به کار کرد.

طرح ملی ضیافت اندیشه در مشهد کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طرح ملی ضیافت صبح امروز با حضور محمود صلاحی استاندار خراسان‌رضوی و جمعی از معاونان دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی آغاز شد.

این طرح ملی که ویژه دانشجویان پسر دانشگاه‌های علمی و کاربردی و مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی سراسر کشور است تا 28 مردادماه سال جاری در مشهد مقدس ادامه دارد.

محمود صلاحی استاندار خراسان‌‌رضوی در مراسم افتتاحیه این طرح با بیان اینکه ارائه خدمات فرهنگی در راس همه خدمات است، اظهار داشت: این طرح بزرگ‌ترین طرح بصیرت‌افزایی برای یکی از مستعدترین اقشار پذیرنده آموزش‌های فرهنگی یعنی دانشجویان محسوب می‌شود.

وی افزود: طرح ضیافت سبب خدمت عاشقانه به مردم ایران می‌شود چرا که دانشجویان کشور باید بدانند که خون‌های زیادی در راه پیشرفت علمی کشور ریخته شده است و این مهم یک شَبه به دست نیامده است و آنان باید نگهبان و مروج این جهاد در راه خدا باشند.

استاندار خراسان‌رضوی ماهیت انقلاب اسلامی ایران را علمی، معنوی و فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: به منظور ارتقای سطح علمی جامعه و الگو شدن آن برای سایر کشورهای مسلمان، دانشجویان باید به سلاح دانش و معنویت مجهز شوند که البته اجرای این‌چنین طرح‌هایی یکی از بهترین روش‌ها برای تحقق این هدف است.

وی خاطرنشان کرد:‌ دانشجویان مبارز کشورهای اسلامی با الهام از دانشجویان ولایی و متدین ایران اسلامی با ایستادگی خود در برابر نظام سلطه از موثرترین مهره‌ها در جریان بیداری اسلامی محسوب می‌شوند و این مهم نیز از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.

صلاحی تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به تحصیل علم و تامین زیرساخت‌های آن در کشور شده است که رشد 11 برابری علم در ایران نسبت به متوسط رشد علم در دنیا یکی از نتایج آن است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی در خراسان‌رضوی با وجود جمعیت 3 میلیون نفری تنها 6 موسسه آموزش عالی و دانشگاهی و 5 هزار و 600 دانشجو وجود داشت در حالی که این رقم امروز با جمعیت 6 میلیون نفری استان به 240 هزار دانشجو و 150 واحد دانشگاهی رسیده است.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: از همین‌روست که نظام سلطه امروز سرخورده و نگران از پیشرفت‌های کشور شده است و با وجود مشکلات اقتصادی که خود با آن درگیر است دست به تحریم اقتصادی ایران می‌زند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد راهبرد اقتصاد مقاومتی، گفت: روش ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون حرکت رو به جلو و انبساطی بودن بهترین راه برای برون‌رفت از شرایط تحریم است.

صلاحی ادامه داد: طی یک‌ سال اخیر رشد سرمایه‌گذاری در دنیا 5 درصد و در آسیا 30 درصد بوده در حالی که با توجه به قرار داشتن کشور در تحریم‌های متعدد طی یک سال اخیر رشد سرمایه‌گذاری 86 درصد بوده است.

مقام عالی دولت در استان در خاتمه با اشاره به این فرمایش امام راحل که من گواهی می‌دهم مردم ایران از مردم عصر حجاز در زمان پیامبر برترند، اظهار داشت: در میدان جهادی، سازمان جهاد دانشگاهی زحمت زیادی کشیده است و دانشجویان باید با عشق خدمت به مردم به علم‌آموزی بپردازند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول