اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

"ضیافت اندیشه" کارگاه معنوی انسان‌سازی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: طرح ضیافت اندیشه اجرا شده در مراکز علمی و دانشگاهی در حقیقت کارگاه معنوی و مرکز انسان‌سازی است.

"ضیافت اندیشه" کارگاه معنوی انسان‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان که بهترین فرصت برای خودسازی و اصلاح رفتار و درون انسان‌ها است، یک فرصت بی‌بدیل است تا توانمندی‌ها در حوزه علم و اندیشه به منصه ظهور رسیده و در کنار آن زمینه تقویت ایمان، خودباوری و ورع را به ویژه در نسل جوان شاهد باشیم.

وی با یادآوری اینکه جوانان ما تشنه معارف و فرهنگ غنی اسلامی، دینی هستند، تصریح کرد: با وجود تمام شیطنتی که حزب شیاطین به راه انداخته‌اند تا از طریق کانال‌ها و سایت‌های مستهجن باور و اندیشه جوانان ما را مختل کنند، حضور جوانان در چنین محافل و برنامه‌های معنوی نشان از پوچ و واهی بودن تحرکات دشمن در مسیر ترویج لاابالی‌گری است.

نایب رئیس شورای فرهنگی عمومی استان با یادآوری اینکه دانشگاه‌ها معدن و مرکز نشر و تولید علم، فرهنگ،‌ تدین و دینداری در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: فرصتی که دانشجویان در ماه مبارک رمضان امسال پیدا کردند تا با معبود خود راز و نیاز کرده و مجالست و همنشینی داشته باشند، فرصت ارزشمندی است که شاید تکرار آن سخت باشد و این اندوخته و توشه معنوی را باید پاس داشت.

صابری حساسیت رسالت دانشجو را در شرایط کنونی یادآور شد و بیان کرد: امسال از دو جهت برای ما سال حساس و بسیار تأثیرگذار در منطقه و تحولات جهانی است که از سویی تحولات منطقه‌ای و تشدید تحریم‌ها را شاهد هستیم و از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری و شورا نیز در حال شکل‌گیری و داغ شدن میدان رقابت است.

استاندار اردبیل ادامه داد:‌ در این دو سنگر دانشجویان ما باید با بصیرت حاضر شده و در گام اول و نهایی توطئه‌ها را خنثی و ترفندها را از بین ببرند و در سنگر علم و تخصص و تجربه نیز نشان دهند که ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار است.

وی همچنین پیچیده بودن فضای انتخاباتی کشور و لزوم هوشیاری و بصیرت جوانان را یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه نیز نباید فرصت‌ها را از دست داده و یا زمینه برخی فعالیت‌های حاشیه‌ای را فراهم کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در سخنانی گفت: ‌طرح ضیافت دانشجویان همزمان با ماه مبارک رمضان از هفتم مردادماه به مدت 16 روز برپا شد که دانشجویان و اساتید حضور معنوی در آن داشتند.

حجت‌الاسلام حمید علی‌نسب افزود: تنها در گروه دختران بیش از هزار و 180 دانشجو مشارکت داشتند که با اعزام 15 روحانی از قم و استفاده از 15 استاد بومی شاهد برگزاری کلاس‌های اخلاقی، تربیتی، سیاسی، تاریخی و برنامه‌های جنبی مختلف نظیر پخش فیلم، تحلیل آنها، کتب‌های معنوی و ارزشی، نشست‌ها و گفتمان‌های انقلابی بودیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول