اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهدشبستری:

اساتید در بحث و تدریس فقط جهات مادی را در نظر نگیرند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، از اساتید خواست که در بحث و تدریس فقط جهات مادی را در نظر نگیرند.

اساتید در بحث و تدریس فقط جهات مادی را در نظر نگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در طرح ضیافت اندیشه دانشجویان که با شرکت 600 نفر به مدت 15 روز در دانشگاه تبریز آغاز شده است، اظهار کرد: برگزاری طرح ضیافت اندیشه در ماه مبارک رمضان کاری ارزشمند و مقدس در ارتقای معنویت دانشجویان است.

وی گفت: برنامه‌های مفید و جامعی در این طرح دیده شده که شرکت‌کنندگان با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی در ارتقای معنویت خود بکوشند و در پیشگاه خدواند متعال سربلند باشند.

آیت‌الله شبستری با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم و احادیث در خصوص تفکر، اندیشه و ذکر انسان‌ها اظهار کرد: در کنار تفکر و اندیشه باید ذکر خداوند متعال هم باشد و در صورت توأم بودن این دو انسان‌ها به سعادت می‌رسند. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برخی انسان‌ها اهل عبادت و خدا هستند ولی تفکر و اندیشه ندارند و بعضی نیز مطالعات خوبی در حوزه علوم طبیعی و رشته‌های مختلف دارند ولی اهل عبادت خدا نیستند، گفت: در صورت در کنار هم قرار گرفتن تفکر و ذکر است که می‌توان از گناه و فساد جلوگیری کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اندیشه و تفکر در خصوص خداوند متعال و خلقت، انسان‌ها را به طرف عمل نیکو، امنیت، آرمش و فضائل انسانی سوق می‌دهد، یادآور شد: هر کس خدا را بشناسد و خدا را فراموش نکند، کمتر دچار فساد، ابتذال و گناه می‌شود.

امام جمعه تبریز، گسترش فساد و فروپاشی نهاد خانواده در غرب را ناشی از فراموش کردن یاد خداوند ذکر کرد و افزود: اگر امروزه در جوامع غربی این همه فساد اخلاقی، گناه و آلودگی وجود دارد به خاطر این است که خدا را فراموش کرده‌اند.

وی با تاکید بر تفکر در چگونگی آفرینش انسان، از اساتید خواست که در بحث و تدریس فقط جهات مادی را در نظر نگیرند بلکه توجه داشته باشند که خلق کل مصنوعات از روی حکمت بوده و همیشه باید به یاد خداوند متعال باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این آیین تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد، ماهر و متعهد به باورهای جامعه را از جمله اهداف دانشگاه‌ها بیان کرد و گفت: امروزه ثروت دولت‌ها و ملت‌ها به داشتن نیروی انسانی متخصص است.

سید محمدتقی علوی در ادامه داشتن اتحاد، همدلی و برادری را در پیشبرد و توسعه همه‌جانبه کشورمان تعیین‌کننده خواند و افزود: در حال حاضر دشمن با ترفندهای مختلف از جمله تحریم‌ها می‌خواهد، کشورمان وابسته آنان باشد و پیشرفت پیدا نکند ولی وظیفه ماست که بیش از گذشته برای آبادانی و سرافرازی کشورمان در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه تبریز در برگزاری و اجرای این طرح جزو دانشگاه‌های برتر و پیشتاز بوده است، تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح مشارکت خود دانشجویان در برگزاری و اجرای آن است.

حجت‌الاسلام علی قریشی با بیان اینکه امروزه ملت ایران برای سایر ملت‌ها و دولت‌ها الگو شده و بیداری اسلامی که در منطقه و جهان شاهد آن هستیم، نشأت گرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران تنها قیام دینی در قرن حاضر است که امروز طنین صدای آن در جهان شنیده می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه این طرح از هفتم مرداد لغایت 22 مرداد در سه بخش آموزشی، فرهنگی و فوق برنامه با رویکرد قرآنی در این دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: این طرح به منظور استفاده دانشجویان از برکات معنوی این ماه در محیط دانشگاه، شناسایی دانشجویان فعال فرهنگی برای ارتباط‌گیری و تشکل‌سازی برای طول سال با رویکرد معنوی، مذهبی و دینی، خارج کردن ارائه دروس معارف از حالت خشک کلاسی و استفاده از فضای معنوی و عاطفی بیشتر دانشجویان از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی خدیوی در ادامه یادآور شد: طرح ضیافت اندیشه فرصت خوبی برای دانشجویان در ماه مبارک رمضان است که از معارف الهی و قرآنی بهره لازم را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، برگزاری محفل انس با قرآن، کتابت کلام وحی با حضور هنرمندان و دانشجویان، محفل انس با شهدا در ایام شبهای قدر، برگزاری نمازهای جماعت به همراه ادعیه، پاتوق‌های نقد و مشاوره با حضور مبلغین موفق مذهبی درخوابگاه‌ها، برگزاری مراسم شب‌های قدر، طرح مباحث اخلاقی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج موفق، نقد سینمای ایران، برگزاری محافل شعر و کرسی آزاداندیشی درباره مسائل سیاسی، جنگ سایبری، هالیوود و آخرالزمان از اهم برنامه‌های این طرح است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول