اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز صورت گرفت

آغاز دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد آغاز شد.

آغاز دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید از امروز در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.

آیت‌الله معصومی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خراسان‌رضوی در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اظهار داشت: باید درباره جایگاه سحر و افطار شب‌های قدر اندیشید تا بتوانیم آن را بهتر بشناسیم.

معصومی تاکید کرد: کار بدون اندیشه هیچ فایده‌ای ندارد و نتیجه‌ای دربر ندارد، بنابراین در این ماه رمضان، تفکر جایگاه ویژه‌ای دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خراسان‌رضوی با اشاره به ایام مذهبی و لزوم توجه به این روزها افزود: عید قربان، عید غدیر و عید فطر، موضوعات و مناسبت‌هایی هستند که باید درباره آنها تفکر کرد.

معصومی با تاکید بر اینکه نظر به چهره‌های روحانی عبادت است، یادآور شد: همیشه باید در کنار روحانیت ماند و از ذخایر دینی و معنوی جامعه استفاده کرد.

دکتر ناصر پریز رئیس دانشگاه آزاد مشهد نیز در ادامه مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه عنوان کرد: در ایام سال تحصیلی به دلیل مشغله‌های کاری و تحصیلی کم‌تر اوقاتی برای توجه به عقاید پیش می‌آید، بنابراین ماه رمضان بهترین فرصت برای بازنگری، بازنویسی و بازخوانی عقاید و اندیشه‌های دینی است.

سپس حجت‌الاسلام سلطانی قائم‌مقام نهاد رهبری در ادامه این مراسم گفت: طبق آمار موجود تعداد زیادی از اساتید در این طرح شرکت کرده‌اند و از این فرصتی که به برکت انقلاب اسلامی پیش آمده است، نهایت بهره ‌را برده‌اند.

سلطانی ادامه داد: شرکت اساتید در مشاوره، برنامه‌ریزی امور فرهنگی، کمک به بسیج و هم‌اندیشی در جلسات آزاداندیشی از جمله بخش‌های مورد مصاحبه برای ارتقای اساتید است.

وی با بیان اینکه جلسات طرح ضیافت اندیشه به صورت کارگاهی و مشارکتی اداره می‌شود، تصریح کرد: بنابر محدودیت زمانی هر یک از اساتید فقط 2 ساعت اجازه غیبت از کارگاه‌ها را دارد، در غیر این صورت از لیست اساتید شرکت‌ کننده در طرح حذف می‌شود.

حجت‌الاسلام مستشاری مشاور عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: جوانان سرمایه‌های کشور هستند، بنابراین باید در چندین موضوع برای جوانان کار ویژه‌ای صورت بگیرد.

مشاور عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور افزود: اساتید دانشگاه باید در کنار تدریس رشته‌های مختلف مربی اخلاق خوبی برای جوانان باشند و با رفتار خود آنان را جذب خدا کنند.

وی افزود: علاوه بر این ما نباید نسبت به حاکمیت‌ سیاسی و اخلاقی جامعه نیز بی‌تفاوت باشیم و باید اساتید جوانان را به اوضاع حاکم بر جهان آشنا کنند که البته این آموزش‌ها در طرح ضیافت اندیشه اساتید لحاظ شده است.

مستشاری یادآور شد: علاوه بر این اساتید دانشگاه باید در دانشجویان حسن ظن به خدا را تقویت کنند تا زندگی برای آنان موفقیت‌آمیزتر و جذاب‌تر شود.

سپس حبیبی دبیر اجرایی دومین دوره طرح ضیافت اندیشه به عنوان آخرین سخنران در این مراسم بیان داشت: همه استان‌ها به مدت 10 روز این طرح را در مشهد اجرایی می‌کنند ما نیز با دعوت از اساتید برتر این طرح را اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در اختتامیه دومین دوره سهمیه سفر حج به 14 نفر از اساتید به قید قرعه‌کشی اهدا خواهد شد، عنوان کرد: 167 نفر از اساتید خراسان‌رضوی در این طرح شرکت کردند که متاسفانه تاکنون 50 نفر از آنان غایب هستند.

حبیبی یادآور شد: رحیم‌پورازغدی عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه سخنرانی می‌کند.

انتهای پیام/ب10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول