اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبلغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

طرح ضیافت اندیشه گامی در راستای اسلامی‌تر شدن دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: مبلًغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: طرح ضیافت اندیشه گامی در جهت اسلامی‌تر شدن دانشگاه‌هاست.

طرح ضیافت اندیشه گامی در راستای اسلامی‌تر شدن دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام مرتضی فیاض ظهر امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه در گناباد که در محل دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ما در مقابله با احکام دو سوال که چه کسی این حکم را گفته است و چرا این حکم را گفته است، مطرح می‌کنیم که این سوالات را در دو حوزه درون دینی و برون دینی می‌توان تقسیم‌بندی کرد.

وی افزود: ما سه نوع حکم الهی داریم، یک نوع از احکام عقل پذیرد که در این ارتباط حکم خدا و عقل با هم مطابقت دارند.

مبلّغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به دیگر احکام الهی ادامه داد: دومین نوع حکم، احکام عقل گریزند که از سر حکمت نازل شده اما عقل ما متوجه نکته حکم نیست مانند اینکه در مسافرت نماز شکسته است و سومین دسته احکام عقل‌ستیز است که غیر قابل قبول است و بیشتر احکامی که ما به دنبال چرایی حکم هستیم، احکام نوع دوم است.

فیاض با بیان اینکه احکام نوع سوم برای تعبد و جداسازی عابد از سرکش است، ادامه داد: وظیفه ما در نوع حکم دوم است که اگر فلسفه آن را نفهمیم، نباید موضع بگیریم اما اگر فلسفه آن را یافتیم با اعتقاد بیشتری آن را انجام می‌دهیم.

مبلّغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای شناخت اهمیت یک چیز وجود دارد، گفت: مثلاً برای به دست آوردن اهمیت یک دارو، اول به سراغ آثار آن و بعد به سراغ مراکز معتبر علمی جهانی می‌رویم که آن را تجویز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما از هر دو روش فوق می‌توانیم به اهمیت نماز پی ببریم به طوری که در روایات ذکر شده است کسی که بی‌نماز است به 9 بلا گرفتار می‌شود سه تا در دنیا، سه تا در هنگام مرگ و سه تا در آخرت است که عاقبت به خیری، سخت جان دادن، حساب‌رسی سختگیرانه و ... از آثار آن است.

وی ادامه داد: در مورد روش دوم، داستان‌های زیادی شنیده و خوانده‌اید، به عنوان مثال اهمیت دادن امام حسین (ع) در اوج جنگ و اقامه نماز ظهر زیر تیر دشمن و یا این حدیث پیامبر (ص) که می‌فرمایند "نماز عشق من است".

فیاض در پایان با اشاره به اهداف برگزاری از طرح ضیافت اندیشه گفت: هدف از برگزاری این طرح، تبیین اندیشه‌های اسلامی، تعمیق معرفت دینی، گسترش فضائل اخلاقی و تقویت بنیه سیاسی دانشگاهیان بوده است و تمام اینها گامی در جهت اسلامی‌تر شدن دانشگاه‌هاست.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب امام جمعه شهرستان گناباد نیز گفت: اکثریت جوانان ما، افرادی پاک و برجسته هستند.

امام جمعه شهرستان گناباد ادامه داد: حلقه‌های معرفت، جلسات پرسش و پاسخ، کرسی‌های آزاداندیشی، تلاوت و تجوید قرآن، هم‌زمانی با برگزاری در ماه مبارک رمضان همه و همه دست به دست هم دادند تا یک فضای معنوی سازنده در میان دانشجویان شرکت کننده چه برادران چه خواهران ایجاد شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول