اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد

راه‌اندازی 64 پردیس دانشگاهی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: 64 پردیس دانشگاهی در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 64 پردیس دانشگاهی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جهانبخش محبی‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 37 هزار دانشجو در فرایند تعلیم و تربیت و تبدیل به مقاطع بالاتر دانشگاه فرهنگیان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته در سال جاری 25 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته توسط دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شود، خاطر نشان کرد: بر اساس اساس‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان با ساماندهی مراکز تربیت معلم و مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در هر استان دو پردیس با عنوان پردیس خواهران و برادران راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: در مجموع 64 پردیس دانشگاهی در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در پردیس خواهران و برادران در سال جاری فقط در مقطع کارشناسی صورت می‌گیرد، ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز با هدف تولید علم و تربیت نیروی متخصص در گستره تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی می‌کنیم.

محبی‌نیا با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک اقدام به جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر در ابتدای راه هستیم و باید چالش‌ها و مشکلات را برطرف کنیم تا به اهداف کلان خود دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان بر اساس نیاز آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، یادآور شد: در طول برنامه پنجم نزدیک 100 هزار نفر دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی تربیت می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در سال جاری دانشجویانی که در تعهد استخدام وزارت آموزش و پرورش هستند، توسط پردیس‌ها پذیرش می‌شوند، خاطر نشان کرد: در واقع همه نیازهای آموزش و پرورش به نیروهای متخصص توسط پردیس‌های دانشگاهی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 هزار دانشجو در دو سطح کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: این دانشجویان با برنامه‌های جدید تربیت می‌شوند.

محبی‌نیا در زمینه اعتبارات تخصیصی به دانشگاه فرهنگیان نیز اظهار داشت: این دانشگاه اعتبار مستقلی دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با مدیریت صحیح در سال جاری مشکلی از نظر اعتبار پیش نیامده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده جهش خاصی را در زمینه اعتبارات تجربه می‌کنند، اضافه کرد: میزان اعتبارات دانشگاه فرهنگیان 100 میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان و اجرای سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش گام بزرگی در برطرف کردن دغدغه‌ها و مشکلات بخش آموزشی به شمار می‌رود، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان پشتوانه بسیار بزرگی برای وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی تبدیل وضعیت مدرسین به هیئت علمی را از جمله اقدامات مورد نظر در سال جاری برشمرد و افزود: امیدواریم بتوانیم رسالت بزرگی که در دانشگاه فرهنگیان تعریف شده است را به خوبی اجرا کنیم.

محبی‌نیا همچنین بخش اعظمی از فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان را در اختیار داشتن نتایج تحقیقات مطمئن و پایدار دانست و گفت: این امر منجر به تحول آموزشی، ایجاد تحول در معیار و مقیاس آموزشی و به‌روز کردن آموزش و پرورش در سطح کشور می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود یک میلیون نفر کادر در سطح کشور وجود دارد که تحول و دگرگونی بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بخشی از وظایف دانشگاه فرهنگیان معطوف به معلمان ضمن خدمت شده است، تصریح کرد: علاوه‌بر آموزش و پرورش، فرایند آموزش ضمن خدمت را نیز حفظ کرده‌ایم و به شکل کاملا مطلوبی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول