اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

تاسیس دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: در سال تحصیلی آینده دانشگاه فرهنگیان تاسیس می‌شود.

تاسیس دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری بعدازظهر امروز در همایش سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تعلیم و تربیت در جمع فعالان فرهنگی استان مازندران، یاد و خاطر شهدای امور تربیتی را گرامی داشت و اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون آنچه امور تربیتی به دنبالش حرکت کرد پیش‌رفتن در مسیر تعالی آموزش و پرورش بود.

وی یادآور شد: سند تحول بنیادین درصدد از بین بردن دغدغه در سیستم آموزش و پرورش است که در این بخش نقش تربیتی معلم، محتوای کتاب درسی، هویت مدرسه، مدیریت، ارزشیابی از وظایف معلم، انتخاب معلم نمونه، مراکز تربیت معلم، مراکز درسی مراکز تربیت معلم برای آموزش و پرورش دغدغه محسوب می‌شد.

امیری با اشاره به اینکه به دنبال هویت بخشی مدرسه و انجام ماموریت انقلابی آموزش و پرورش بودیم، تصریح کرد: آنچه مبنای اصلی هویت انقلاب اسلامی که همان تحول بنیادین در نظام بود هم‌اکنون در تمام نقاط سند تحول بنیادین مطرح شده است.

وی اظهار داشت: در سند تحول بنیادین معلم به عنوان یک پژوهشگر مطرح می‌شود و مدرسه کانون پرورش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران خاطرنشان کرد: برنامه‌های درسی در سند تحول بنیادین مبتنی بر قرآن و سیره اهل بیت و نگاه دینی امام راحل و رهبری است.

وی متذکر شد: سند درس ملی توجه به مبانی دینی دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه معلمان بر اساس آموزش جدید فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در حال تدوین است.

امیری با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده دانشگاه فرهنگیان تاسیس می‌شود، گفت: 25 هزار دانشجو در تمام رشته‌های آموزش و پرورش به ویژه در حوزه مدیریتی در دانشگاه فرهنگیان به مدت چهار سال تحصیل دانشگاهی دارند و بعد جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی معاونت پرورشی را میدان‌دار طرح تحول بنیادین دانست و گفت: در سطح استان مازندران باید به دنبال اجرایی کردن راهکارهای سند تحول بنیادین باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران افزود: در طرح تحول بنیادین مربی پرورشی تنها نیست و معلم به عنوان مربی فعالیت تربیتی و پرورشی دارد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول