اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تربیت معلم شهید رجایی شیراز:

دانشگاه فرهنگیان جزو سند تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: رئیس تربیت معلم شهید رجایی شیراز گفت: ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان جزو لاینفک سند تحول بنیادین است.

دانشگاه فرهنگیان جزو سند تحول بنیادین است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز علی افسری پیش از ظهر امروز در همایش یک‌روزه مسئله‌یابی در پژوهش اظهار داشت: ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان، معلمان و مدرسان آموزش و پرورش را در راستای ارائه تحقیق و پژوهش برای تحقق تحول بنیادین یاری می‌دهد.
رئیس تربیت معلم شهید رجایی شیراز با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری مهم‌ترین سرمایه‌ای است که می‌تواند معلمان را در امر پژوهش یاری دهد، ابراز داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری انگیزه و عزم جدی را میان معلمان، مسئولان و دست‌اندرکاران امر پژوهش ایجاد کرده و به طور قطع با بهره‌گیری از این رهنمودها می‌توانیم سند تحول بنیادین را در آموزش و پرورش نهادینه کنیم.
وی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان جزو لاینفک سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: هنگامی که دانشگاه ویژه فرهنگیان ایجاد شود معلمان و مدرسان ما می‌توانند به صورت تخصصی تحقیقات و پژوهش‌های خود را ارائه دهند.
افسری ادامه داد: در عرصه پژوهش با یک حرکت شتابی مواجه هستیم که همین امر باعث شده در   پایگاه بین‌المللی ISI موقعیت مقام ایران به رتبه 17 جهانی برسد و در منطقه خاورمیانه نیز به رتبه برتر دست یابیم.
وی افزود: کسب رتبه نخست در خاورمیانه و رتبه 17 در جهان بیانگر رشد فزاینده ما در عرصه پژوهش است که در این راستا حرکت ما نیز به این سمت سوق می‌یابد.
رئیس تربیت معلم شهید رجایی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانش‌آموزان باید امر پژوهش و پژوهش‌محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: هنگامی که انتظار ما از دانش‌آموزان این است که دانش‌محور باشند معلمان نیز باید در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند که در این مورد راه‌اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان بسیار ضروری و تاثیرگذار است.
افسری در پایان تصریح کرد: دانش‌آموزان باید اهل تعمل، تعقل و تفکر باشند و در راستای حل مسائل خود اقدام کنند.
به گزارش فارس، همایش یک روزه مسئله‌یابی در پژوهش منطقه 4 کشور (استان‌های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد) در شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول