اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان طی سال‌های 91 و 92 خبر داد.

جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فاطمه قربان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از چهره‌های برتر دوره ابتدایی خراسان جنوبی اظهار کرد: این دانشجویان به منظور تأمین نیازهای آموزش و پرورش با اولویت آموزش ابتدایی، مربی بهداشت، مشاوره، امور تربیتی و تربیت ‌بدنی آموزش می‌بینند.

وی به ایجاد مدارس قرآنی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 10 هزار مدرسه قرآنی در سطح کشور وجود دارد.

*احداث 500 مدرسه قرآن در سطح ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از احداث 500 مدرسه قرآنی ابتدایی در کشور تا پایان امسال خبر داد.

قربان به اجرای طرح حفظ قرآن از نیم ‌جزء به بالا اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی شده بود که 2 میلیون دانش‌آموز شرکت کنند اما این در حالی است که در حال حاضر 3 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی کشور برای نخستین‌بار در دولت نهم و دهم رخ داد و در این نقشه جایگاه معلم همردیف محققان و پژوهشگران قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ساماندهی زمان آموزش در مقطع ابتدایی برای نخستین‌بار در فروردین‌ماه سال گذشته خبر داد.

وی اضافه کرد: در این طرح دانش‌آموزان زمان بیشتری برای بروز استعدادهای خود در کنار خانواده سپری می‌کنند.

قربان با بیان اینکه امروزه نمی‌توان دانش‌آموزان را به روش سنتی آموزش داد، ادامه داد: باید با شرکت دادن دانش‌آموزان در فعالیت‌های غیررسمی امکان بروز استعدادهای آن‌ها را فراهم کرد.

 

*85 درصد مدارس ابتدایی در شیفت صبح فعالند

وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 درصد مدارس ابتدایی کشور در نوبت صبح فعالیت دارند، گفت: این رقم در سال تحصیلی آینده به بیش از 90 درصد می‌رسد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی 95 هزار کتابخانه کلاسی در مدارس کشور خبر داد و گفت: احداث 600 مدرسه تخصصی ورزش و ساخت سالن‌های ورزشی نیز از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول