اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاجی بابایی:

دانشگاه ویژه فرهنگیان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای تربیت معلمان متخصص، دانشگاه ویژه فرهنگیان در کشور ایجاد می‌شود.

دانشگاه ویژه فرهنگیان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در همایش بزرگ فرهنگیان استان یزد اظهار داشت: دانشگاه ویژه فرهنگیان در راستای تربیت معلمان متخصص و متعهد ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در استان یزد دو دانشگاه پردیس دخترانه و پسرانه ایجاد می‌شود که دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل خواهند کرد تا نیاز آموزش وپرورش به معلم متخصص در آینده برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش به جذب 25 هزار دانشجو برای سال آینده در دانشگاه ویژه فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: به طور قطع 25 هزار دانشجوی نخبه وارد این دانشگاه خواهد شد.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه ویژه فرهنگیان معلم هستند و مشغول به کار خواهند شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به تدریس دانشجویان دانشگاه ویژه فرهنگیان در حین تحصیل اظهار داشت: کمبود نیرو در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش با استفاده از تدریس دانشجویان برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بر‌اساس سند تحول بنیادین، در آموزش و پرورش کارمند وجود ندارد افزود: همه نیروها در آموزش و پرورش اعم از مدیر، نیروی خدماتی و کارکنان اداری معلم تلقی می‌شوند.

وزیر آموزش و پروش با اشاره به رتبه‌بندی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نگاه و رفتار به معلم باید با سایر کارمندان دولت متفاوت باشد.

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بیانیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مبانی قرآنی تدوین شده است.

وی با اشاره به بیانیه سند تحول بنیادین افزود: هدف اجرایی سند تحول بنیادین دستیابی دانش‌‌آموزان به مرتبه‌ای از حیات طیبه است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: براساس چشم‌انداز 1404 ایران باید رتبه اول علمی را در منطقه و در سطح جهان داشته باشد که این امر نیز در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین مدرسه در چشم‌انداز 1404 تعریف شده است، اظهار داشت: مهم‌ترین ماموریت سند تحول بنیادین،ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان است.

حاجی‌بابایی با تاکید بر تلاش دو سال گذشته وزارتخانه در ایجاد زیرساخت برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین، عنوان کرد: معلمان و فرهنگیان باید کمر همت ببندند تا به آموزش و پرورشی که مدنظر مقام معظم رهبری است، دست پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه معلمی در جامعه اظهار داشت: روز بعثت نبی ‌اکرم (ص) روز پرتلالوی معلمی است.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) برای انجام یک رسالت خطیر و بزرگ همان تربیت و هدایت انسان‌ها مبعوث شده است و رسالت معلمان نیز تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه هیچکس نمی‌تواند معلم باشد مگر اینکه به نیابت از خداوند به این کار دست بزند، افزود: معلمی در ذات خداوند است.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند بگوید من معلم هستم ولی دانش‌آموزان را به خداوند نزدیک نکند، افزود: معلم هر آنچه دارد با اخلاص در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد بر همین اساس هیچ شغلی بالاتر از معلمی نیست.

در گردهمایی فرهنگیان استان یزد به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، بیش از 3هزار نفر در سالن وحدت گردهم آمدند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول