اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان جذب شدند

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان از برترین‌های آزمون جذب شدند که این امر یک نوع اشتغال از بدو ورود تلقی می‌شود.

25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان جذب شدند

حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: امسال برنامه‌ها دو ماه از زمان‌بندی جلوتر است به طوری که کاری که باید اول مهرماه صورت گیرد تا پایان تیر‌ماه انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام مقطع ابتدایی اکنون به طور کامل به اتمام رسیده و کلاس‌بندی آغاز شده است و مدارس تا 15 تیر‌ماه تمام دانش‌آموزان دبیرستانی، راهنمایی و حتی تیزهوشان را بنابر اعلام عمومی ثبت‌نام می‌کنند.

به گفته حاجی بابایی، 15 روز باقی‌مانده از تیرماه به کلاس‌بندی و برنامه‌ریزی اختصاص یافته و مردادماه برای بررسی‌های استانی مشکلات در حوزه‌های نیروی انسانی یا فضای آموزشی طرح تحول صرف می‌شود.

وی در مورد اهداف سفر خود به استان فارس تصریح کرد: به عنوان نخستین مرحله از سفر، زیارت مردم خوب این استان مدنظر است و در مرحله بعد پیگیری طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان یک کار اصولی و اساسی در دستور کار ما قرار دارد.

این مقام ارشد آموزشی اضافه کرد: سه روز است که همکاران ما در استان فارس حضور دارند تا با کمک مدیران استان بررسی‌های لازم درباره اجرای طرح تحول را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این سفر در کارگاه آموزشی تحول بنیادین، دلایل و الزامات طرح، قله‌های اهداف و اولویت‌هایی که باید در حین آن شکل گیرد برای همکاران فرهنگی تشریح می‌شود.

حاجی‌بابایی ادامه داد: روند اجرای طرح تحول، سنگین و سخت بود و به همین دلیل از اول مهرماه سال گذشته کار را به صورت جدی و روزشمار انجام دادیم و در حال حاضر 9 ماه و چهار روز است که به صورت مداوم و برنامه‌ریزی‌شده محورهای سه‌گانه اجرای طرح پیگیری می‌شود.

وی به تشریح این سه محور پرداخت و نخستین مرحله را چنین عنوان کرد که محتوا به عنوان محور اصلی در طرح تحول اهمیت دارد چراکه کتاب‌های درسی امسال اعم از دوم و ششم ابتدایی تغییر می‌یابد و 12 میلیون جلد کتاب برای ششم و دوم ابتدایی زیر چاپ است که تعدادی از آن آماده شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مرحله دوم تحول بنیادین، نیروی انسانی است که در زمستان سال گذشته با برگزاری دوره برای 60 هزار نفر آغاز و 5 هزار نفر مدرس نیز برای این منظور تربیت شدند و از شنبه سوم تیر‌ماه برای 120 هزار معلم دوم و ششم ابتدایی دوره آموزش را آغاز کردند و این دوره‌ها همچنان ادامه دارد.

فضای آموزشی دیگر محور تحول بنیادین در آموزش و پرورش بود که مورد اشاره وزیر قرار گرفت و گفت: باید حدود 50 تا 60 هزار کلاس تعریف و آماده می‌شد که در کل کشور انجام شد و تعداد کمی باقیمانده که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در همین تابستان آن را انجام می‌دهد.

به گفته وی، امسال 25 هزار دانشجو برای دانشگاه ویژه فرهنگیان از برترین‌های آزمون جذب شده که یک نوع اشتغال از بدو ورود تلقی می‌شود.

حاجی‌بابایی ادامه داد: امسال در سراسر کشور 64 پردیس دانشگاهی آغاز به کار می‌کند که از اصلی‌ترین الزامات تحول بنیادین در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش متحولی که به آن فکر می‌کنیم و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند در واقع از طریق همین دانشگاه ویژه فرهنگیان که تا دوره دکترا مجوز دارد، میسر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‌اندازی کردیم؛ پیش از این تنها 680 دارالقرآن وجود داشت و در روزهای اخیر نهضت ملی حفظ قرآن با 3.5 میلیون نفر را دستور کار داشتیم و همچنین 5 هزار نفر از قاریان قرآنی برجسته کشور را نیز جذب می‌کنیم.

وی افزود: بحث راه‌اندازی مدارس قرآنی در آموزش و پرورش در دستور کار است به این معنا که همان درس‌هایی که دانش‌آموزان در دوره ابتدایی می‌خوانند با فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی تلفیق شده و در پایان دو مدرک به دانش‌آموز اعطا می‌شود.

حاجی‌بابایی تعداد این مدارس قرآنی را یک‌هزار و 200 باب ذکر و اضافه کرد: این مدارس در حال حاضر تا سوم ابتدایی و در آینده تا مقطع دوره متوسطه را پوشش داده و به 5 هزار باب افزایش می‌یابد.

وی درباره هوشمندسازی مدارس نیز گفت: امسال بنا داشتیم هوشمندسازی 20 هزار مدرسه را آغاز کنیم که به 24 هزار مدرسه بالغ شد و با کمک استانداران استان‌ها 19 راهکار برای پیشبرد این طرح ارائه شده و با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول