اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران:

دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: دانشگاه فرهنگیان از مهر ماه امسال راه‌اندازی شده و نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه جذب می‌شوند.

دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی حوزه علمیه و آموزش و پرورش با عنوان بهره‌مندی از توانمندی ائمه جمعه و جماعت در راستای تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که با حضور امام جمعه گچساران و ائمه جماعت مدارس و ادارات این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و مدیران آموزش و پرورش کشور در سال 83 پس از شنیدن درد دل‌ها، نگرانی‌ها، کمبودها و مشکلات موجود در سیستم آموزشی، خروجی آموزش و پرورش را با اهداف تعیین شده هم‌خوان ندانستند و خواستار تغییر و تحولی اساسی در نظام آموزش و پرورش شدند.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و ارائه راهکار توسط ایشان، آموزش و پرورش نیازمند تغییر و انقلابی اساسی است.

مرادی تصریح کرد: از سال 83 به بعد جمعی از اساتید دانشگاه، آموزش عالی، روحانیت و حوزه علمیه و شورای آموزش و پرورش مأموریت یافتند تا با شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکارهای مناسب، تلفیقی واقعی و مناسب میان نظام آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت اسلامی ایجاد کنند.

سند تحول بنیادین، چراغ راه آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه کارهای مطالعاتی این انقلاب آموزشی هفت سال طول کشید، ابراز داشت: در نهایت طرحی تهیه شد و این طرح به مدت دو سال در شورای عالی فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و در سال 90 با نام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رونمایی شد.

مرادی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را الگو و چراغ راه تحول و دگرگونی در نظام آموزش و پرورش دانست و تأکید کرد: اجرای این طرح به تنهایی از توان آموزش و پرورش خارج بوده و همه دستگاه‌های آموزشی، فکری و فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، روحانیت و حوزه علمیه باید با ایجاد تعامل و ارتباطی نزدیک تلاش کنند تا این سند و اهداف تعریف شده آن به خوبی عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش در سه محور دگرگونی و تغییرات را آغاز می‌کند، تصریح کرد: نخستین محور دگرگونی و تغییر در نظام آموزشی، نیروی انسانی است زیرا اجرای هر تغییر و تحولی نیروی انسانی متخصص و مناسب مرتبط با آن تغییر را می‌طلبد.

مرادی ایجاد دانشگاه فرهنگیان را یکی از راهکارهای استفاده از نیروی مناسب و مرتبط با نظام آموزشی تغییر یافته بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و اذعان داشت: از مهر ماه سال جاری دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با تشریح نیازمندی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پس از گذراندن دروس مورد نیاز در مدت چهار سال، آموزش‌های ویژه را کسب می‌کنند.

حذف پایه پیش‌دانشگاهی در سال 96

مدیر آموزش و پرورش گچساران یادآور شد: این نهاد بر اساس نیازمند‌ی‌های سند تحول بنیادین نظام آموزشی در صورت برخوردار بودن این افراد از توانایی‌ها و قابلیت‌های مورد نظر، از این نیروها در تدریس نظام آموزش جدید استفاده می‌کند.

مرادی تغییر در محتوای کتاب‌های درسی را دومین محور تغییر و دگرگونی در نظام آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: همه کتاب‌های تحصیلی دچار تغییرات اساسی می‌شوند.

وی از علما و روحانیون و نیروهای تخصصی حوزه و دانشگاه خواست تا در راستای هرگونه لزوم تغییر، افزودن محتوا و یا عنوان در کتب درسی، آموزش و پرورش را یاری کنند.

مرادی ابراز داشت: تغییر و تحول محتوای کتاب‌های تحصیلی بر اساس شرایط نظام تعلیم و تربیت اسلامی بوده و کمک و همفکری هر چه بیشتر روحانیون در این زمینه بسیار مؤثر و لازم است.

وی با اشاره به تغییرات در کتاب‌های تحصیلی پایه اول ابتدایی از سال گذشته بیان داشت: این تغییرات در پایه دوم ابتدایی نیز صورت گرفته و دبیران این پایه در حال گذراندن آموزش‌های لازم برای تدریس این کتاب‌ها هستند.

مرادی تغییر در ساختار را به عنوان سومین دگرگونی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تاکنون نظام آموزشی بر اساس سه دوره تحصیلی ابتدایی به مدت پنج سال، راهنمایی سه سال و متوسطه چهار سال اجرا ‌شده است.

وی با بیان اینکه امسال در نظام آموزشی پایه‌ای به نام اول راهنمایی وجود ندارد، افزود: با حذف پایه اول راهنمایی و پایه‌های دیگر در سال‌های بعد، در سال 96 پایه پیش دانشگاهی حذف و نظام آموزش و پرورش در این سال آماده اجرای کامل سیستم 3-3-6 می‌شود.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول