اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

1700 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مازندران تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در استان مازندران یک هزار و 700 دانشجو در دو پردیس پسرانه و دخترانه در پنج شهرستان مشغول به تحصیل می‌شوند.

1700 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مازندران تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین وجه انقلاب اسلام ، وجه فرهنگی بوده و سند تحول نیز دارای رویکرد دینی در امر تربیت، فرهنگ و آموزش است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری است، بیان داشت: این سند مهم‌ترین سند فرهنگی کشور پس از پیروزی انقلاب است.

امیری افزود: اجرای این سند نیازمند، هماهنگی و همدلی نهادها و نیروهای اثرگذار جامعه به ویژه تریبون‌های نماز جمعه، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه ماموریت آموزش و پرورش ساختن جامعه فردا و تربیت نسل آینده ساز است، تصریح کرد: مدرسه تابلوی تمام‌نمای جامعه فرداست.

* تحصیل 1700 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

امیری از تاسیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 25 هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های فرهنگیان کشور دانشجو می‌پذیرد و در استان یک هزار و 700 دانشجو در دو پردیس پسرانه و دخترانه در پنج شهرستان مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: مازندران آماده اجرای ساختار نظام 3-3-6 است و تولید کتاب‌های درسی در دست تالیف است.

امیری پیرامون فلسفه راه‌اندازی پایه ششم ابتدایی به عنوان یکی از مصادیق تحول گفت: ما معتقدیم دوره ابتدایی کوتاه است و این کوتاهی یک نارسایی در دانش‌آموزان ایجاد کرده و این در حالی است که دوره آماده‌سازی آنها با 5 پایه کامل نمی‌شود.

این مسئول استانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک سال به دوره ابتدایی افزوده شده تا در زمان کافی به بخش‌های مختلف تربیت و مهارت پرداخته شود.

وی ادامه داد: این امر به هیچ عنوان به معنی رجعت به نظام شش پایه گذشته نیست بلکه بر اصلاح روش‌ها و دیدگا‌ه‌ها، نگاه هوشیارانه به مسائل و حرکتی نو مدبرانه تأکید دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران بیان داشت: آموزش و پرورش باید تربیت محور و مهارت محور باشد زیرا آموزش مهارت‌ها سبب بالندگی و تقویت اعتماد به نفس در دانش‌آموزان می‌شود.

* هوشمندسازی 1500 مدرسه تا پایان سال

امیری آموزش معلمان را از دیگر اقدامات برای اجرای نظام آموزشی جدید عنوان کرد و بیان داشت: تمام معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی آموزش‌های لازم را با توجه به تالیف کتاب‌های جدید فرا گرفتند.

وی افزود: در اجرای طرح تحول بنیادین تا پایان امسال یک هزار و 500 مدرسه با اولویت مدارس دوره ابتدایی هوشمندسازی می‌شوند.

امیری با اعلام اینکه در سال گذشته 141 هزار دانش‌آموز مازندرانی در برنامه‌های اوقات فراغت بکارگیری شدند، گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود 200 هزار دانش‌آموز در این برنامه زیر پوشش قرار گیرند که رشد 50 درصدی را نشان می‌دهد.

* تاسیس دومین هنرستان پسرانه شاهد در ساری

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای سال تحصیلی جدید 17 مدرسه شاهد، 17 مدرسه نمونه دولتی و دو مرکز استعدادهای درخشان تاسیس شده است.

وی از تاسیس دومین هنرستان پسرانه شاهد در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری خبر داد و بیان داشت: با توسعه مدارش شاهد، 7 هزار دانش آموز به این مدارس اضافه می‌شوند.

این مسئول استانی از کسب رتبه برتر دانش‌آموزان مازندرانی در مسابقات اذان کشور خبر داد و گفت: سجاد امیرزاده قاسمی در مقطع دوم راهنمایی و محمد طالبی در مقطع سوم راهنمایی دو دانش‌آموز مازندرانی بودند که با درخشش خود مقام دوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

وی افزود: مسابقات احکام، انشای نماز، نهج البلاغه و قرآن به‌زودی در شهرهای مشهد و اصفهان برگزار می‌شود و شاهد درخشش دانش‌آموزان مازندرانی در این مسابقات خواهیم بود.

امیری با اشاره به اینکه در سال 90، 14 هزار دانش‌آموز در طرح هجرت شرکت داشتند، افزود: در سال جاری 21 هزار دانش‌آموز در این طرح بکارگیری می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: با تلاش اداره کل نوسازی مدارس مازندران 700 میلییون تومان لوازم ورزشی برای بهره‌برداری دانش‌آموزان تهیه شده و به‌زودی تحویل مدارس استان می‌شود.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول