اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر خبر داد

جذب 300 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از جذب 308 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان این استان خبر داد.

جذب 300 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بوشهر

خلیل رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش تغییر محتوای آموزشی و همچنین آموزش نیروهای انسانی است و هم‌اکنون ابلاغ بیش از 90 درصد معلمان دوره ابتدایی، متوسطه و راهنمایی در استان صادر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه کتاب‌های آموزشی دوم و ششم تغییر کرده دوره‌های ضمن خدمت معلمان پایه‌های دوم و ششم یک ماه است که آغاز شده و آموزش‌ها در بعضی از درس‌ها و پایه‌ها هم به پایان رسیده است.

وی در ارتباط با پایه ششم ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ریزی شده است تا حداکثر هفته آینده بیش از 60 درصد کلاس‌های پایه ششم هوشمندسازی شوند.

رضایی خاطر نشان کرد: پایه ششم دارای دو درس تفکر و پژوهش و کار و فناوری است و این دو درس کتاب ندارند و راهنمای معلم دارند با سی‌دی‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار دارد، ضمن اینکه سعی می‌کنیم در سه هفته آینده تجهیزات هوشمند را در اختیار بیش از 60 درصد کلاس‌های پایه ششم مستقل قرار دهیم.

وی به کارگیری نیروهای تربیت معلم را یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سال 88 حدود 130 نفر دانشجوی تربیت معلم جذب آموزش و پرورش استان شدند.

رضایی یادآور شد: تعدادی از این‌ افراد مشکل سربازی داشتند که با پیگیری‌های وزارتخانه در مورد این دانشجویان تربیت‌ معلم مشکل سربازی آنها با تصویب مجلس شورای اسلامی حل شد و مقرر شد این افراد دو سال در آموزش و پرورش فعالیت کنند و این فعالیت به جای سربازی محاسبه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال آینده دانشگاه فرهنگیان یا پردیس برادران و خواهران در کل کشور راه‌اندازی خواهد شد و در استان بوشهر نیز 308 نفر دانشجو در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند و از بین داوطلبان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیش از 800 هزار نفر دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده‌اند و متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی تصریح کرد: سهم استان بوشهر در این دانشگاه 308 نفر دانشجو است در صورتی که دو برابر این تعداد اعلام حضور در این دانشگاه کردند و افرادی که شرایط لازم را داشته باشند پس از گزینش و مصاحبه حضوری پذیرفته می‌شوند.

رضایی گفت: امیدواریم در مهر ماه و یا بهمن ماه سال تحصیلی آینده شاهد افتتاح دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر باشیم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول