اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

مدرک دانشگاه جامع فرهنگیان در تمام دنیا معتبر است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرک دانشگاه جامع فرهنگیان در تمام دنیا معتبر است و فرهنگیان عضو، هیئت علمی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

مدرک دانشگاه جامع فرهنگیان در تمام دنیا معتبر است

حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه کارگاه آموزشی سند تحول بنیادین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: هیچ چیز به اندازه الگوی خوب، انسان را تربیت نمی‌کند و هیچ چیز به اندازه الگوی بد به اسلام ضربه نمی‌زند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پیامبر الگوی حسنه است و الگو بودن پیامبر، وی را موفق کرده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه قول، فعل و تقریر پیامبر(ص) بر ما حجت است، اظهار داشت: اینکه انسان می‌خواهد تعلیم و تربیت داشته باشد، باید اول خود اهل تعلیم و تربیت باشد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دلیل موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران وجود رهبری است که هر چه می‌گوید بر دل‌ها می‌نشیند، افزود: با بیان سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران در سال 88، انقلاب دوباره‌ای در ایران ظهور کرد.

*مبانی سند تحول آموزه‌های قرآنی

حاجی‌بابایی افزود: مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزه‌های قرآنی، سیره پیامبر اعظم(ص) و حضرت زهرا(س) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرای متفکران حوزه و دانشگاه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه افتخار تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران این است که مبانی آن اسلام ،قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) است.   

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به این جایگاه حساس و کلیدی معلم در سند تحول راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان را با هدف ارتقای توانمندی‌های این عزیزان در راستای اجرای مطلوب این سند انجام داده‌ایم.

وی افزود: به این ترتیب همه باید در ارتقای سطح تعلیم و تربیت و اجرا مطلوب مواد سند تحول همکاری و نظام را به جایگاه مورد نظر برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اول و آخر هستی چیزی به جز تربیت نیست و هیچ هدف دیگری مدنظر نیست، گفت: تربیت نیازها و استلزاماتی دارد و مهم‌ترین اصل آن وجود الگو است که خوشبختانه وجود پیامبر اکرم(ص) الگویی برجسته در این راستاست.

وی با اشاره به اینکه پیامبر قرآن ناطق است و جایگاه او تفاوتی با قرآن مکتوب ندارد، گفت: علت موفقیت امروز نظام جمهوری اسلامی وجود رهبری توانمند و دارای ویژگی‌های برجسته است که هیچ فردی حتی دشمنان نمی‌توانند ایشان را متهم کنند که ذره‌‌ای برای منافع خود گام برداشته است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پاکی و عمل درست ایشان سبب شده است که هر آنچه می‌گویند بر دل و جان ملت اثر گذارد و هیچ دلی نیست که با سخنان ایشان نلرزد.

*سند تحول بنیادین، محکم و قابل دفاع

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بنابراین مبنای سند تحول بنیادین را آموزه‌های قرآنی، سیره پیامبر عظیم‌الشان است و ائمه معصومین(ع)  و به ‌ویژه حضرت زهرا(س) قرار دادیم.

وی افزود: در این سند فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و آرای متفکرین حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و افتخار داریم که این سند از جامعیت و عمق لازم بهر‌ه‌مند است.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین که امروز در دست ماست یک سند محکم و از هر جهت قابل دفاع است هر چند معتقدیم در طول پنج سال آینده نیازمند ترمیم‌هایی هست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تا امروز سه مرحله این سند مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: نقشه جامع علمی کشور در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در 13 جلسه مورد بحث و تصویب قرار گرفت اما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 22 جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

*هوشمندسازی مدارس یکی از شاخص‌های سند تحول

حاجی‌بابایی با اشاره به شاخص‌های اصلی سند تحول بنیادین گفت: هوشمندسازی مدارس، توسعه فناوری اطلاعات، ایجاد مجتمع‌های آموزشی، ایجاد سالن‌های ورزشی، امکانات فرهنگی، نمازخانه و کتابخانه و همه شاخص‌هایی است که در سند مورد توجه قرار گرفته و باید در طول زمان محقق شود.

وی اظهار داشت: امروز مجتمع‌های آموزشی در 67 درصد کشورهای پیشرفته دنیا مورد توجه قرار گرفته‌اند و ما نیز باید نسبت به احداث و راه‌اندازی این مجتمع‌ها بکوشیم.

حاجی‌بابایی گفت: براساس این سند تحول در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش به صورت صد درصدی اتفاق می‌افتد و از کتاب‌ها تا شیوه تدریس و توانمندی معلمان همه و همه تغییر می‌یابد و به سمت بهبود و عالی پیش می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت بحث فناوری اطلاعات در مدارس گفت: امسال 100 میلیارد تومان اعتبار برای فناوری به استان‌ها اعتبار در نظر گرفتیم و از دولت مصوبه گرفتیم که همه فرمانداران و استانداران کمک کنند.

*محتوای کتب درسی، منطبق بر مضامین تشویق دانش‌آموزان

وی تاکید کرد: محتوای کتاب‌های درسی نیز با مضامین فلسفی و تشویق دانش آموز به کاربردی کردن مفاهیم خواهد بود.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: ورزش بیش از 12 میلیون و 300 دانش‌آموز باید تعریف شود که نیاز به تقویت زمینه تربیت‌بدنی دانش‌آموزان داریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره دانشگاه فرهنگیان افزود: این دانشگاه در دور اول، بعد از برگزاری آزمونی که در سال آینده برگزار می‌شود، 25 هزار دانشجو را جذب می‌کند.

حاجی‌بابایی گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مدت چهار سال، تمام مبانی فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و روش‌های تدریس، فناوری را در همه رشته‌ها فرا می‌‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در طول چهار سال، 100 هزار دانشجو را به نظام تعلیم و تربیت در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین جذب کرده که این دانشجویان به دعوت مدیران‌کل آموزش و پرورش می‌توانند به صورت حق‌التدریس مشغول به کار شوند.

حاجی‌بابایی با اعلام اینکه دانشگاه فرهنگیان تا مقطع دکترا برای تحصیل فرهنگیان، فراهم شده است، افزود: مدرک دانشگاه جامع فرهنگیان در تمام دنیا معتبر است و فرهنگیان عضو، هیئت علمی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: آموزش و پرورش با تدوین و اجرایی‌کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امیدوار است خنده بر لب مقام رهبری و شادی به دل مردم ایران بیاید.

حاجی‌بابایی با کارگاه نظام تعلیم و تربیت خواندن کشور در دو ماهه گذشته، بعد از رونمایی این سند افزود: معلم، کارمند نیست، پژوهشگر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به 131 راهکار سند تحول بنیادین گفت: در سند تحول بنیادین، نظام رتبه‌بندی فرهنگیان لحاظ شده که مانند رتبه‌بندی دانشگاه است.

وی تاکید کرد: در این دانشگاه معلمان با همه توانمندی‌ها در جنبه‌های مختلف آشنا می‌شوند و به ‌عنوان فردی که دارای توانمندی‌های متعدد است وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند.

حاجی‌بابایی گفت: به این ترتیب با راه‌اندازی این دانشگاه دیوار بلندی به دور آموزش و پرورش کشیده می‌شود و صرفا افرادی که دارای توانمندی‌های مورد نیاز باشد وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند.

انتهای پیام/م10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول