اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش از جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده خبر داد.

جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حمیدرضا حاجی‌بابایی صبح امروز در حاشیه دومین روز از کارگاه آموزشی سند تحول بنیادین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان از جمله اقدامات در راستای تعالی نظام آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: بر این اساس دانشگاه ویژه فرهنگیان از سال آینده دانشجو پذیرش می‌کند که در این راستا مقرر شده که در سال آینده در حدود 25 هزار دانشجو پذیرش کند.
وی با اشاره به اهمیت دانشگاه ویژه فرهنگیان در فراهم کردن شرایط برای نیروی انسانی کارا و توانمند اظهار داشت: در سال آینده که دانشگاه ویژه فرهنگیان اقدام به جذب دانشجو در این حوزه کند دانشجویانی را جذب می‌کند که بالاترین رتبه‌های دانشگاهی را کسب کرده باشند.

*مشکل تحصیلات تکمیلی معلمان برطرف می‌شود
وزیر آموزش و پرورش در ادامه به مشکلات تحصیلات تکمیلی معلمان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان مشکل تحصیلات تکمیلی معلمان برطرف می‌شود.
وی اظهار داشت: دانشگاه ویژه فرهنگیان بستر را برای آموزش دانشجویان این رشته به صورت تخصصی فراهم می‌کند و بر این اساس یک دانشجو با چهار سال تحصیلات خود با روش‌های گوناگون آموزشی آشنا می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شرایط کنونی که در ارتباط با تحصیل دانشجویان در مراکز تربیت معلم وجود دارد گفت: معلمی که از دانشگاه تربیت‌معلم فارغ‌التحصیل می‌شود با مشکلی با عنوان مدرک روبه‌رو است.
وی ادامه داد: در حال حاضر معلمی که چند سال پیش دانشجو بوده است این سوال را همواره مطرح می‌کند که مدرک معادل من چه زمانی آماده می‌شود و یا این که همواره این سوال را معلمان می‌پرسند که چگونه و چه زمانی می‌توانند در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی شرکت کنند.

*ارائه مدرک تا دکترا به معلمان در دانشگاه ویژه فرهنگیان
وی معتبر بودن مدرک دانشگاه ویژه فرهنگیان را از دیگر ویژگی‌های این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس مدارکی که در دانشگاه ویژه فرهنگیان ارائه می‌شود در تمام دنیا قابل استفاده است و معلمان نیز می‌توانند تا دکترا در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

*ارائه 131راهکار در سند تحول بنیادین
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: در این سند 131 راهکار برای تحول در نظام آموزش و پرورش ارائه شده که هر کدام از این راهکارها خود دارای 10 اقدام اجرایی برای متولیان در این حوزه است.
حاجی بابایی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور از این تعداد راهکار ارائه شده در سند تحول در حدود 60 راهکار آن در نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسید.
وی در ادامه به جایگاه ویژه معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عمیق‌ترین سندی است که تاکنون در کشور ارائه شده و در این راستا می‌توان گفت که هیچ‌ کس نمی‌تواند علمی‌تر و مطالعاتی‌تر از این سند ارائه دهد.
انتهای پیام/م10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول