اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اوایل فروردین ماه 91 صورت می‌گیرد

آغاز به‌کار دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) گفت: با ابلاغ رئیس جمهور دانشگاه فرهنگیان از فروردین ماه 91 به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

آغاز به‌کار دانشگاه فرهنگیان
به گزارش خبر گزاری فارس از شیراز، علی‌اکبر حامدی ظهر امروز در گردهمایی معاونان اداری مالی مراکز تربیت معلم در شیراز، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید نیروهای انسانی مورد نیاز را درون مجموعه آموزش و پرورش تربیت کند و آموزش دهد.
معاون اداری مالی مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) افزود: صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت معتقدند که تعلیم و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش با تعلیم و تربیت سایر دستگاه‌ها متفاوت است.
حامدی تصریح کرد: در آموزشگاه‌های عالی فقط بحث آموزش مورد توجه قرار می‌گیرد، اما در آموزش و پرورش هر دو جنبه آموزش و تربیت مورد توجه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان ساختار مراکز تربیت معلم به صورت دانشگاهی و با زیر مجموعه دانشکده‌های انسانی، ریاضی و فنی اداره می‌شود.
معاون اداری مالی مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) گفت: تبدیل مراکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در سال جاری است.
حامدی کمبود نیروی انسانی را بزرگترین مشکل آموزش و پرورش عنوان کرد و ابراز داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 300 هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که این خلا با جایگزین شدن نیروهای جدید از مراکز تربیت معلم جبران می‌شود.
وی اضافه کرد: اعتبارات اختصاص یافته به مراکز تربیت معلم با هشت تا 10 درصد افزایش در بهمن ماه اعلام می‌شود و اکنون 45 هزار و 500 دانشجو در مراکز تربیت معلم سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.
این مسئول ابراز داشت: در بسیاری از کشورها اعتبارات بسیاری برای آموزش هزینه شده، اما در ایران بیشتر هزینه‌ها صرف هزینه‌های پرسنلی می‌شود که این به عنوان یک نقطه ضعف تلقی شده و باید در راستای حذف این نقطه ضعف تلاش کرد.
حامدی تصریح کرد: زمانی قرار است درخت آموزش تناور شود باید برای ٱن هزینه‌های ریشه‌ای و بنیادین در نظر گرفت که تا کنون از این امر غافل مانده بودیم.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت علمی ایران در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ایران از نظر علمی چنان پیشرفت کرده که هواپیمای جاسوسی دشمن را از فراز به فرود می‌آورد.
معاون اداری مالی مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) با بیان اینکه باید به بحث آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش بیشتر رسیدگی کرد متذکر شد: باید جایگاه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش را به جایی برسانیم که مدنظر ولایت است چرا که مقام معظم رهبری نسبت به اجرای این امر تاکید دارند.
حامدی در پایان اذعان داشت: در جهان امروز باید بتوانیم خودمان را به بهترین نحو مدیریت کنیم و برنامه دقیق داشته باشیم چرا که در غیر این صورت دیگران مدیریتمان کرده و برایمان برنامه‌ریزی می‌کنند.
به گزارش فارس، گردهمایی معاونان اداری مالی مراکز تربیت معلم کشور به مدت دو روز در شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول