اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

نقش مساجد در روشنگری و هدایت مردم بی‌بدیل است

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: نقش مساجد در روشنگری و هدایت مردم بی‌بدیل است و مسئولان باید بیش از پیش این حوزه را تقویت کنند.

نقش مساجد در روشنگری و هدایت مردم بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در همایش مشترک ائمه جماعات و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، ضمن پررنگ شمردن نقش مساجد در هدایت و ارشاد مردم اظهار کرد: مسجد به لحاظ تاریخی همزمان با اسلام ظهور کرده و در عصر حاضر مهمترین پایگاه هدایت مردم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مساجد با محوریت ائمه جمعه در مسیر روشنگری و هدایت مردم بی‌بدیل است و اگر پیوند میان مساجد و بسیج بیش از پیش تقویت شود، این نقش هر روز پررنگ‌تر خواهد شد.

این مسئول ضمن تبیین و تشریح خدمات مساجد ادامه داد: مساجد در انسجام افکار عمومی در سطح جامعه بسیار تأثیرگذار بوده و باید حفظ و ترویج راهکارهای دینی و فرهنگی مساجد تلاش کنیم.

استاندار قزوین تلاش‌های صورت گرفته در استان قزوین برای توسعه، گسترش و ترویج فرهنگ مسجد محوری را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: هر چند در ترویج فرهنگ مسجدمحوری در استان قزوین تلاش‌های زیادی صورت گرفته، اما مسئولان همچنان در این مسیر با جدیت حرکت کنند.

مسجد نماد همه خوبی‌هاست

وی یکی از مهمترین وظایف مهم مساجد را، امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و افزود: مساجد توسعه‌دهنده فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و نماد همه خوبی‌هاست. 

عجم تشریح کرد: پیوند بسیج با مسجد با محوریت روحانیت و علمای دین رسانه‌ بسیار خوبی را ایجاد کرده و این رسانه قوی در مسیر خنثی‌‌سازی توطئه‌های دشمنان موفق عمل کرده است.

مساجد کانونی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است

این مسئول ضمن تأکید بر ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی در استان قزوین عنوان کرد: مساجد کانون بسیار خوب برای ترویج فرهنگ قرآن و تحکیم بنیان خانواده محسوب می‌شود.

وی شرکت در جلسات و مناسبت‌های دینی، ‌سخنرانی، ‌عزاداری و اعیاد اسلامی که در مساجد برپا می‌شود را موجب گسترش روحیه نشاط و آرامش در بین جوانان دانست.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول