اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شاهرود خبر داد

ایجاد پایگاه‏های بسیج در بیش از 90 درصد مساجد شاهرود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود از ایجاد پایگاه‏های مقاومت بسیج در بیش از 90 درصد مساجد شهرستان شاهرود خبر داد.

ایجاد پایگاه‏های بسیج در بیش از 90 درصد مساجد شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه این شهرستان، مجید کبابی امروز در نخستین همایش ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد شاهرود گفت: مساجد از ابتدای انقلاب مرکز رشد و شکوفایی جوانان و باعث رشد انقلاب بوده‌اند و پایگاه بسیج به عنوان یکی از ارکان مهم مساجد است.

وی اظهار داشت: امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه بسیج سه رکن اساسی مسجد هستند که اگر هر کدام از اینها نباشد مسجد با مشکل اساسی روبرو خواهد شد و رسالت خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود هدف از برگزاری این همایش را هم‌اندیشی و همفکری در رابطه با تعامل بین ائمه جماعات، هیئت امنا و پایگاه بسیج عنوان کرد و گفت: جهت پیشبرد اهداف بسیج در شهرستان و تعامل مساجد و پایگاه‌های بسیج در اجرای برنامه‌های ابلاغی بسیج این همایش برگزار شده است.

وی با تاکید بر حضور پایگاه‏های مقاومت بسیج در بیش از 90 درصد مساجد شهرستان افزود: با توجه به همکاری مساجد و استقبال از حضور بسیج در مساجد و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی تلاش می‌شود با توجه به درخواست دیگر مساجد و با توجه به ابلاغیه‌ها در مابقی مساجد نیز پایگاه ایجاد شود.

کبابی افزود: در تمام مساجد شهرستان حلقه‌های صالحین ایجاد شده و مساجدی که فاقد پایگاه هستند حلقه‌های صالحین آنها در پایگاه‌های مجاور آن مسجد سازماندهی شده است.

همچنین یک کارشناس سیاسی در شاهرود در ادامه این مراسم گفت: مسئولیت برنامه‌های فرهنگی در مساجد به عهده بسیج است و این باعث جذب نوجوانان و جوانان به مسجد می‌شود و تعامل بسیج و مسجد در رشد و شکوفایی معنوی نسل جوان تاثیر بسزایی دارد که نباید از این مهم غافل شد.

حجت‌الاسلام علی رضوی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های بسیج در مساجد با تاکید بر تعامل بسیج و مساجد گفت: باید تلاش شود تا ارتباط جوانان با مسجد از طریق بسیج بیشتر شود و مساجد نیز از جوانان با روی باز استقبال کنند؛ چرا که آینده این انقلاب از جوانان است و چه بهتر جوانان مسجدی با روحیه معنویت و بصیرت از این انقلاب به درستی پاسداری کنند.

در ادامه نماینده هیئت امنای مساجد شاهرود و فرمانده پایگاه امام موسی کاظم به نمایندگی از فرماندهان پایگاه‌ها ضمن تاکید بر نقش مهم بسیج در رشد و شکوفایی مساجد و جذب جوانان تاکید کردند که باید به بسیج بهای بیشتری در مساجد داده شود تا زمینه بروز استعدادهای نسل جوان از مساجد آغاز شود و به جامعه تعمیم داده شود.

دانتهای پیام/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول