اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مساجد و تکایای مازندران غرق در راز و نیاز شب‌های قدر

خبرگزاری فارس: مردم شهرهای مازندران با حضور گسترده در مساجد و حسینیه‌ها ندای «اللهم اغفر» سر دادند تا با وساطت امام علی (ع) رستگاری و عاقبت به خیری در دنیا و آخرت را از درگاه خدای متعال بخواهند.

مساجد و تکایای مازندران غرق در راز و نیاز شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مساجد و حسینیه‌های شهرستان‌های مازندران در شب‌های پرفضیلت قدر سرشار از مراجعانی بود که این اماکن مقدس را غرق در دعا و راز و نیاز به درگاه قادر متعال کرده بودند.

سومین شب از شب‌های پرفضیلت قدر همیشه مزین به‌نام مولای عدالت خواهان و پدر یتیمان است و عزاداری شهادت نخستین امام شیعیان بر جلوه‌های این شب مبارک هرچه بیشتر می‌افزاید.

مردم شهرستان‌های مازندران از مرد و زن تا پیر و جوان با حضور گسترده در امان مقدس از جمله مساجد، حسینیه‌ها ندای «اللهم اغفر» سر دادند تا با وساطت امام علی (ع) رستگاری و عاقبت به خیری در این دنیا و آخرت برای خود را از درگاه خدای متعال بخواهند.

حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مراسم روحانی شب‌های قدر گواه روشن پایبندی خانواده‌ها به تعالیم الهی و آموزش این تعالیم از سنین کودکی و نوجوانی به فرزندان است و مردم با لعن و نفرین بر عامل کوردل شهادت علی ابن ابی طالب و ذکر دل‌گفته‌های خود در وصف امام علی(ع) آرزوی توفیق خود در پایبندی به وصایا و منش نخستین امام شیعیان را آرزو کردند.

شب‌های قدر و فرصت اتصال به ریسمان الهی موجب شده بود که لحظاتی پر از اشک و نیایش به یاد گناهان و غفلت‌های گذشته و یا فرصت‌های نیک از دست رفته بود حکمفرما شود.

خانواده‌های معظم شهدا نیز با شرکت در این مراسم به یاد فریادهای یا رب یا رب فرزندان و پدران خود در شب‌های پایداری و روزه‌های بی‌افطار آنان زیر لب به ذکر قرآن و دعا می‌پرداختند و سعی فراوان در افزایش حظ معنوی از ثانیه‌های این شب داشتند.

جای کسانی که در سال‌های گذشته فرصت دریافت این روحانیت و نشستن این لطافت بر قلب خود را داشتند، اما امسال جای آنها خالی است نیز در این مراسم گرامی نگه داشته شد.

تلاوت قرآن کریم و دعاهای مرسوم این شب‌ها جلوه‌هایی روحانی به این مراسم بخشیده است و در این بین سخنرانی و بیانات روحانیت حاضر در مجالس نیز بر فضیلت این مراسم می‌افزاید.

مساجد در شهر و روستای این شهرستان با اجرای برنامه‌های مناسب سعی در جذب هرچه بیشتر مردم و جوانان دارند تا با این کار مقدمات خودسازی جوانان را مهیا کنند.

مسئولان نیز با حضور مستمر در این مراسم، خود را در دریای حضور مردم به ویژه جوانان می‌یابند و هر کسی به اندازه خود از این ظرف بی‌انتها بهره و ثواب بی‌پایان می‌برد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول