اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوم تا هفتم شهریور ماه سال جاری

دستاوردهای کانون‌های مساجد قزوین به نمایش گذاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: دوم تا هفتم شهریور ماه سال جاری مهم‌ترین دستاوردهای کانون‌های مساجد استان قزوین در امامزاده حسین (ع) این استان به نمایش گذاشته می‌شود.

دستاوردهای کانون‌های مساجد قزوین به نمایش گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: به درخواست رئیس جمهور 31 مرداد ماه از سوی کنفرانس اسلامی روز جهانی مسجد نامگذاری شده است و به همین منظور با اجرای برنامه‌هایی به دنبال تقویت جایگاه مسجد در استان قزوین هستیم.

دستاوردهای کانون‌های مساجد قزوین در امامزاده حسین (ع) به نمایش درمی‌آید

وی تصریح کرد: برای معرفی بیشتر دستاوردهای کانون‌های مساجد استان قزوین همزمان با هفته فرهنگ رضوی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد استان قزوین در امامزاده حسین (ع) برپا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همزمان با هفته فرهنگ رضوی 40 غرفه در امامزاده حسین (ع) ایجاد می‌شود که 20 غرفه آن در راستای توانمندسازی کانون‌های مساجد در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد.

کارکردهای مسجد تقویت می‌شوند

رمضانی شناسایی و تقویت کارکردهای مسجد را یکی از محوری‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد استان قزوین معرفی کرد.

وی ضمن اشاره به افزایش ایده‌پردازی جوانان و هنرمندان در کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار و ایده‌های صاحبان هنر جمع‌آوری و در قالب بانک ایده ثبت می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای ایجاد فضایی با نشاط در مساجد و پاسخ به نیازهای معنوی مردم هدف‌گذاری می‌شود.

این مسئول بیان کرد: غرفه‌ها با اهداف متفاوت ایجاد می‌شود و هر غرفه دارای برنامه‌های متنوع و در راستای حوزه‌های تخصصی این مرکز قرار می‌گیرد.

وی به تشریح و تبیین اهداف غرفه‌ها پرداخت و افزود: غرفه سلام مسجد آداب حضور در مسجد را آموزش می‌دهد و غرفه اهل بیت (ع) که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از هر معصوم یک ویژگی را به صورت تصور به نمایش می‌گذارد.

رمضانی اضافه کرد: غرفه مهدویت به دنبال ارایه راهکاری به جوانان است تا در زمان غیبت، با بهره‌گری از راهنمایی‌های علمای دین از ویژگی‌های دوره آخرالزمان آگاهی پیدا کنند.

ابعاد جنگ نرم به جوانان معرفی می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین تشریح کرد: در جنگ نرم کنونی معرفی ابعاد و فضای موجود در این جنگ به جوانان اهمیت ویژه‌ای دارد و در همین راستا در این نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال معرفی و مسابقات وبلاگ‌نویسی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد استان قزوین حجاب اسلامی معرفی می‌شود و در این محل کارشناسان ویژه‌ای به منظور مشاوره با بانوان در زمینه حجاب اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

95 نفر از فعالان کانون‌های مساجد قزوین به مشهد اعزام می‌شوند

این مسئول تصریح کرد: به منظور تشویق فعالان کانون‌های مساجد استان قزوین، 95 نفر از فعالان این عرصه به مشهد مقدس اعزام و در دوره‌های آموزشی در زمینه‌های فرهنگی شرکت می‌کنند.

رمضانی در پایان گفت: 175 کانون فعال فرهنگی مساجد در استان قزوین وجود دارد و به صورت متغیر بین 8 تا 10 هزار نفر عضو فعال دارد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول