اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جوار گلزار شهدا

نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های مساجد کرمان برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان از برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های مساجد کرمان با عنوان "همپای محراب" در جوار گلزار شهدا خبر داد.

نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های مساجد کرمان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های مساجد کرمان اظهار داشت: نمایشگاه "همپای محراب" یکم تا هشتم شهریور ماه سال جاری در محل مهدیه مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر کرمان و در جوار قبور مطهر شهدا برپا می‌شود.

وی وسعت نمایشگاه را 2 هزار و 500 متر مربع عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه در آستانه هفته جهانی مسجد و سال‌روز به آتش کشیده شدن مسجد‌الاقصی برگزار می‌شود.

رضایی ابراز داشت: نمایشگاه در قالب شش محور، 10 بخش و 10 سالن برپا و توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: "هر مسجد یک کانون"، "مسجد طراز اسلامی"، "مسجد سنگر است"، "هدایت فکری" و بخش‌های ویژه و عمومی شش محور اصلی نمایشگاه هستند.

رضایی با بیان اینکه 120 کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه را به عهده دارند، گفت: این نمایشگاه به طور کامل حاصل توانمندی بچه‌های مسجدی است و هیچ مجموعه دولتی و دستگاه اجرایی در آن دخیل نیست.

وی با اشاره به جمعیت 200 تا 250 نفری فعال در برپایی نمایشگاه تصریح کرد: ارائه دستاوردهای‌های 20 ساله تأسیس کانون‌های مساجد، ارائه الگوها و نمونه‌ها، تبیین کارکردها و ابعاد گوناگون بهره‌مندی از مساجد با به کارگیری تصویر، صدا و نمایش در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

رضایی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنیم"، بیان داشت: ابعاد فعالیتی متعددی برای مساجد وجود دارد، لذا ما در قالب 10 سرفصل به این بحث می‌پردازیم.

مسئول دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اذعان داشت: سنگر عبادت، سنگر ولایت‌مداری، سنگر انقلاب اسلامی، سنگر دفاع مقدس، سنگر تعلیم و تربیت، سنگر حجاب و عفاف، سنگر مقابله با جنگ نرم، سنگر بیداری اسلامی و سنگر ایثار و شهادت ابعاد متعدد مسجد است که در این نمایشگاه به‌آن پرداخته می‌شود.

رضایی افزود: در محور هدایت فکری نمایشگاه، 4 هزار و 500 نفر از بچه‌های قرآنی از آموزش‌های مختلف تربیت دینی، مدیریت فرهنگی، فرهنگ جهادی و فضای مجازی بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: در بخش ویژه نمایشگاه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه ولایت،‌ اقتصاد مقاومتی، جهاد فرهنگی و ... پرداخته شده و بخش عمومی نیز خدمات و برنامه‌های رفاهی را شامل عرضه محصولات فرهنگی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

رضایی با اشاره به فعالیت 700 کانون فرهنگی هنری مساجد در دو بخش شمال و جنوب استان کرمان عنوان کرد: یکی از عوامل راه‌اندازی کانون‌های مساجد حضور روحانیت ثابت است که استان کرمان در این زمینه با مشکلاتی مواجه است.

وی تعداد روحانیان ثابت استان کرمان را 800 نفر اعلام کرد و گفت: نیاز جدی در زمینه حضور روحانیت در استان وجود دارد و این کمبود موجب می‌شود تا نتوانیم همه مساجد را به خوبی پوشش دهیم.

رضایی خاطر نشان کرد: افزایش جمعیت روحانیت مستقر در استان کرمان فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را نیز بالا می‌برد، زیرا یکی از شاخص‌های ما برای راه‌اندازی کانون‌ها هستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول