اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی فارس خبر داد

برگزاری باشکوه شب‌های قدر در مساجد شیراز

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: امسال شب‌های قدر را در مساجد شیراز به صورت ویژه برگزار می‌کنیم.

برگزاری باشکوه شب‌های قدر در مساجد شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام شکرالله دانش در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت روز شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: امسال با تدابیر ویژه و همکاری نهاد نماینده ولی فقیه در این استان، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار، شورای هماهنگی تبلیغات و دیگر ادارات و نهادهای فرهنگی این استان علاوه بر برگزاری مراسم در حرم مطهر احمدبن موسی (ع)، مصلای نماز جمعه و مساجد جامع شیراز در اکثر مساجد، تکایا و فرهنگ‌سراها مراسم شب قدر و تکریم کلام حق برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیتی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: لطف خداوند و تاثیرات معنوی این ماه و قرآن، آسودگی روح و کاهش اضطراب و استرس در جامعه را به دنبال دارد که باید نهایت استفاده را از این موقعیت برد.

معاون فرهنگی، آموزشی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه از تجمع عزاداران امیرالمومنین در سالروز شهادت آن حضرت خبر داد و اظهار داشت: از خیل مشتاقان دعوت می‌شود تا ساعت 11 روز شهادت امیرالمومنین در میدان شهدا تجمع کرده و به صورت دسته‌های عزاداری به سمت مصلای نماز جمعه پیش روند.

دانش خاطرنشان کرد: امسال در مساجد شکوه و عظمت ماه رمضان به رخ کشیده شده و این از برکت قرآن و ماه مبارک است.

در همین زمینه حسین کریمی مسئول امور فرهنگی شورای هیئت‌های مذهبی شیراز از برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت علی (ع) در سومین حرم اهل بیت (ع) خبر داد.

وی افزود: امسال در تمام مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌های مذهبی مراسم احیا و شب‌زنده‌داری شب قدر را داریم.

کریمی ادامه داد: در این مراسم روزه‌داران از سخنرانی، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و تلاوت قرآن بهره کافی را می‌برند.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری و سینه‌زنی سالروز شهادت حضرت علی (ع) همراه با تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی در میدان شهدا روز جمعه بیستم مرداد ماه ساعت 11 انجام می‌گیرد و عزاداران با حرکت به سمت مصلای نماز جمعه به سوگواری می‌پردازند.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول