اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول یکسال گذشته

بیش از یک میلیارد تومان به مساجد دشتی اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: در طول یکسال گذشته مبلغ یک میلیارد و 39 میلیون تومان برای فعالیت‌های مختلف در امور مساجد اختصاص یافته است.

بیش از یک میلیارد تومان به مساجد دشتی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سید علی هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز دشتی گفت: مسئولان فرهنگی باید فلسفه اسرار نماز را برای جوانان تبیین کنند زیرا نماز مایه صفای دل و باطن انسان است.

فرماندار دشتی با بیان اینکه فرهنگ نماز در جامعه موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود یادآور شد: هماهنگ‌‌سازی ارتباط بین گفتار و کردار مربیان مدارس و تبلیغ نماز به روش‌های نوین یکی از راه‌هایی است که موجب ترویج فرهنگ نماز و نهادینه کردن آن در جامعه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در دشتی گفت: نماز می‌تواند معنویت و اخلاق را در جامعه تقویت کند زیرا برپایی نماز اثرگذاری فراوانی در بین جوانان خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در دولت نهم و دهم به مساجد توجه خاصی شده است و اعتبارات خوبی در شهرستان جذب شده که به طور مثال در یکسال گذشته مبلغ یک میلیارد و 39 میلیون تومان به این بخش اختصاص یافته است.

نماینده ارشد دولت دهم در دشتی گفت: 60 میلیون تومان برای احداث نمازخانه مدارس، 165 میلیون تومان کمک به مساجد و حسینیه‌ها، 20 میلیون تومان برای تجهیز حوزه علمیه برادران، 15 میلیون تومان برای  تجهیز مصلای کاکی، مبلغ 20 میلیون تومان برای تجهیز دفتر امام جمعه خورموج، مبلغ 105 میلیون تومان برای احداث شش خانه عالم جدید، مبلغ 50 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز مصلای خورموج، 400 میلیون تومان برای مسجد بین راهی، 20 میلیون تومان برای تجهیز مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی مساجد و مبلغ 344 میلیون تومان نیز برای احداث مدرسه علمیه خواهران و مبلغ 35 میلیون تومان برای خرید یک دستگاه مینی‌بوس حوزه علمیه خواهران اختصاص یافته است.

هاشمی فرهنگ اقامه نماز در اول وقت در تمام مساجد و ادارات و نهادها را ضروری دانست و یادآور شد: مبلغ 10 میلیون تومان برای تکمیل هفت خانه عالم که از پروژه‌های در دست احداث بود اختصاص داده شده است.

فرماندار دشتی گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری از محل تملک دارایی‌ها مبلغ 200 میلیون تومان برای احداث مصلای نماز جمعه کاکی اختصاص دهیم.

هاشمی با بیان اینکه مردم دشتی در بحث اقامه نماز زبانزد خاص و عام هستند گفت: مردم شنیه و طسوج نیز خواستار امام جمعه در مرکز این بخش هستند و درخواست کردند که از اقامه نماز جمعه برخوردار شوند.

مسئول ستاد اقامه نماز دشتی نیز برپایی و ترویج نماز در مدارس و خواندن نماز صحیح در بین بی‌سوادان و کم‌سودان را مورد تاکید قرار داد و گفت: نماز لطفی است که خداوند در امر بندگان خوب و صالح برای انجام آن برای ما واجب کرد.

سید احمد موسوی افزود: در سال گذشته در مسابقات کتاب‌خوانی 480 جلد کتاب با اعتبار 360 هزار تومان در شهرستان توزیع شده است.

وی نشست دانش‌آموزی با حضور 100 نفر، چهار نشست خانواده با حضور 100 نفر و آموزش مروجان فرهنگ با حضور 10 نفر را از فعالیت‌های این ستاد عنوان کرد.

موسوی افزود: مروجان فرهنگ نماز در زمینه نمازخوانی و برنامه‌های نماز در بین دانش‌آموزان به تدریس و آموزش می‌پردازند که در پایان نیز بین این دانش‌آموزان مبلغینی تربیت خواهند شد که خود مبلغ مدارس شهرستان باشند.

وی یادآور شد: امسال دو نشست دانش‌آموزی و یک نشست خانواده با موضوع نماز برگزار کرده‌ایم که مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.

موسوی مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد را کارگاه آموزشی توسط مدرسین آموزش خانواده، آموزش مربیان مهدهای کودک‌، آموزش مروجان فرهنگ نماز و قرائت قرآن و نماز در سال جاری ذکر کرد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول