اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

برخی مساجد برازجان با کمبود امام جماعت روبه‌رو هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: برخی مساجد برازجان با کمبود روحانی و امام جماعت روبه‌رو هستند.

برخی مساجد برازجان با کمبود امام جماعت روبه‌رو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: مقوله فرهنگ یکی از نیازهای اساسی جامعه است و تمامی مسئولان باید به‌طور جدی این مهم را پیگیری کنند.

وی افزود: در جوامع اسلامی گسترش فرهنگ دینی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه مردم و مسئولان باشد و مدیران اجرایی، سیاسی و فرهنگی در برنامه‌های کوتاه‌ مدت، بلند مدت و میان ‌مدت باید به طور خاص برای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی تلاش کنند.

مصلح با تاکید بر اینکه مساجد در گسترش فرهنگ دینی نقشی به‌سزا دارند خاطر نشان کرد: گسترش فضاهای مذهبی سبب توسعه و گسترش فرهنگ دینی و فعالیت‌های مذهبی می‌شود و مساجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌هایی است که در توسعه فرهنگ دینی و اسلامی در جوامع انسانی نقش بسزا و کارآمدی ایفا می‌کند.

امام جمعه برازجان یادآور شد: پیش از ایجاد مناطق مسکونی و شهرک‌های جدید در شهرها و نقاط مختلف شهرستان باید فضای لازم برای احداث مساجد پیش‌بینی شود و محلات با مرکزیت و محور مسجد بنا شوند و از این طریق مساجد را به قطب فرهنگی و دینی جوامع انسانی تبدیل کرد.

وی با اشاره به نقش مساجد در گسترش و تمرکز جمعیت در نقاط مختلف تصریح کرد: در اسلام هر جا آبادی ایجاد شده در اطراف مسجد و فضای مذهبی است، یعنی مسجد به عنوان پایگاه مذهبی رکن و اساس تمرکز جمعیت و ایجاد محلات و مناطق جمعیتی بوده است.

مصلح اضافه کرد: این در حالی است که امروز در برخی از نقاط جدید شهرها ایجاد فضای مذهبی پیش‌بینی نشده و مردم از این مکان مهم دینی محروم هستند.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: شایسته است که در جامعه اسلامی ایران که به برکت نظام مقدس تمامی مقدسات دینی به طور جامع احیا شده است ایجاد فضاهای فرهنگی، مذهبی در اولویت برنامه‌های دولت و مسئولان باشد.

مصلح عنوان کرد: در شهر برازجان در چند سال اخیر آن طور که به سایر زیرساخت‌ها توجه شده، به مسجد در بین مناطق جدید مسکونی توجه نشده و فضایی برای احداث مساجد پیش‌بینی نشده است.

امام جمعه برازجان گفت: همچنین حضور مستمر روحانی برای اقامه نماز در مساجد ضروری است و این در حالی است که برخی مساجد شهر برازجان با مشکل نبود روحانی و امام جماعت مواجه است.

مصلح با بیان اینکه تبلیغات اسلامی باید نسبت به رفع مشکل روحانی و امام جماعت مساجد اهتمام ورزد بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی در این زمینه نیز توجه بیشتری داشته باشد و با برنامه‌ریزی و دقت این مشکل را برطرف کند.

امام جمعه برازجان از مسئولان شهر برازجان خواست به توسعه مناطق قدیمی و فقیرنشین شهر توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول